بایدن خواستار محاکمه پوتین به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:45

بایدن خواستار محاکمه پوتین به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شد

شماره: 17319
Aa Aa

آن چه در بوچا اتفاق افتاد محکومیت پوتین را تضمین می کند. این مرد بی رحم است. آنچه اتفاق می افتد شنیع و ظالمانه است و همه آن را دیده اند.

باید یک محاکمه واقعی برای جنایات جنگی داشته باشیم؛
بایدن خواستار محاکمه پوتین به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار محاکمه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اتهام جنایت جنگی در بوچا در اوکراین شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

تحریم های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد کرد.

وی به خبرنگاران گفت:

شما دیدید که در بوچا چه اتفاقی افتاد. پوتین یک "جنایتکار جنگی" است. شاید به یاد داشته باشید که به خاطر اینکه پوتین را جنایتکار جنگی خواندم مورد انتقاد قرار گرفتم. دیدید در بوچا چه اتفاقی افتاد. این اتفاقات (محکومیت) او را تضمین می کند. او یک جنایتکار جنگی است اما ما باید اطلاعات جمع‌آوری کنیم. ما باید به ارائه تسلیحات مورد نیاز اوکراین برای ادامه جنگ ادامه دهیم و باید همه اطلاعات را به دست آوریم تا یک محاکمه واقعی برای جنایات جنگی داشته باشیم. این مرد بی رحم است و آنچه در بوچا اتفاق می افتد شنیع و ظالمانه است و همه آن را دیده اند.

بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اتفاقات بوچا نسل‌کشی است؟ پاسخ داد:

خیر، این یک جنایت جنگی است.

  •  

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از شهر «بوچا» بازدید کرد.

زلنسکی گفت:

من فکر می کنم امکان گفتگو با روسیه برای صلح وجود دارد زیرا اوکراین باید به صلح برسد. ما در اروپای قرن بیست و یکم هستیم. ما به تلاش‌های دیپلماتیک و نظامی خود برای حل بحران ادامه خواهیم داد و هر چه روند مذاکرات توسط روسیه طولانی‌تر شود برای آنها بدتر خواهد بود. آنچه که در شهر بوچا رخ داد کشتار دسته جمعی بود. ما از کسانی که مرتکب جنایات در بوچا شدند شکایت خواهیم کرد. روسیه بر بسیاری از رهبران اروپا اعمال فشار کرد تا بر نظرات آنها درخصوص آنچه که در کشور ما رخ می‌دهد تاثیر بگذارد. آن اعمال فشاری که بر رهبران اروپایی در حال حاضر صورت می‌گیرد یک بازی روسیه است تا ما را از ناتو دور سازد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان