باید الگوی حکومت الهی را به همه بشریت معرفی کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 13:27

باید الگوی حکومت الهی را به همه بشریت معرفی کنیم

شماره: 22596
Aa Aa

هر وقت ولایت نداریم از هم پاشیده هستیم و هر موقع ولایت داریم همه با هم هستیم. اگر خدا بخواهد در جامعه بشری حکومت کند باید خلیفه داشته باشد.

لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز؛
باید الگوی حکومت الهی را به همه بشریت معرفی کنیم

لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار کرد:

مردم نباید بی‌انصافی کنند و نسبت به خدمت خدمتگزاران در نظام بی‌تفاوت باشند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اضافه کرد:

در هر مناسبتی به اسم مطالبه انتقاد می‌کنیم؛ مطالبه و انتقاد سازنده خوب است اما نباید خدمت شایسته و سازنده‌ نادیده گرفته شود. خدمت را باید ببینیم. در دولت کارهای بزرگی انجام می‌شود اما خدمت دولت دیده نمی‌شود. باید برای انجام این خدمات قدرانی شود تا مسئولان حس کنند خدمت آنها دیده شده است.

امام جمعه شیراز در خطبه اول نمازجمعه هم اظهار کرد:

شالوده تمدن فرهنگ اسلامی بر پایه غدیر است. اگر رقابتی بین تمدن‌ها شکل گرفته و امروز در دنیا پرچمی بلند است که آینده روشنی برای جهان می‌بیند از غدیر شروع می‌شود؛ روز غدیر را نباید تداعی یک حادثه با واقعه تاریخی حساب کنیم بلکه روز عید غدیر یادآور یک تفکر و نشانه‌ای از تداوم خط نبوت و وظیفه اسلام برای آماده کردن جهان است که زیر پرچم ولایت خدا، رسول و اهل بیت (ع) اداره می‌شود. کاری که در دهه امامت و ولایت داریم کار بزرگ و وظیفه انقلابی ویژه‌ای است که باید هر کس دلش در گرو اعتقاد به اسلام و ایمان به قرآن کریم است در این روز غوغا راه بیندازند. در این تجدید حیات تمدن اسلامی که به همت ملت ایران شروع شده غدیر باید مورد احترام ویژه قرار بگیرد و برنامه ریزی شود تا الگوی حکومت الهی بر پایه ولایت معصوم را به همه بشریت معرفی کنیم. نظام اسلامی که بر پایه ولایت فقیه بنیانگذاری شده یک شاخه و شعبه از این ولایتی است که در غدیر درخشش گرفت و شایسته است در ایام دهه ولایت و امامت به مسئله ولایت فقیه نیز به صورت ویژه پرداخته شود.

او با بیان اینکه ولایت باید به عنوان اعتقاد اصلی در جامعه اسلامی مطرح باشد گفت:

هر وقت ولایت نداریم از هم پاشیده هستیم و هر موقع ولایت داریم همه با هم هستیم. اگر خدا بخواهد در جامعه بشری حکومت کند باید خلیفه داشته باشد و خلیفه او همین ۱۲ معصوم هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان