با جریان مافیایی پشت پرده قاچاق سازمان یافته مقابله شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:57

با جریان مافیایی پشت پرده قاچاق سازمان یافته مقابله شود

شماره: 15182
Aa Aa

یک سری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آن‌ها گرفته می‌شود اما اینها جزء عوامل پشت پرده نیستند| رفع موانع تولید از اولویت‌های دولت است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران؛
با جریان مافیایی پشت پرده قاچاق سازمان یافته مقابله شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در سفر استانی به استان بوشهر و در جریان بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی با تاکید بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی پشت پرده گفت:

یک سری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آن‌ها گرفته می‌شود اما اینها جزء عوامل پشت پرده نیستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:

باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم. در یک ضرب‌الاجل سه‌ماهه باید اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی در کشور کلید بخورد.

او در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز اظهار داشت:

تولید نیاز ضروری کشور است و باید به صورت ویژه از بخش‌های مختلف تولید حمایت شود. گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان ضروری است و در حوزه‌های مختلف باید به صورت ویژه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت شود.

رئیس جمهور بر رفع مشکلات واحدهای راکد تأکید کرد و اظهار داشت:

رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های دولت است.

رئیسی در بازدید از انبارهای اموال تملیکی بوشهر نیز اظهار داشت:

از مرجع قضائی انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های اموال تملیکی اقدام کنند. گذشت زمان باعث خسارت می‌شود. این زمان هم برای دولت و هم برای صاحب مال باعث خسارت است در صورتی که قرار باشد که این اموال مسترد شود.

سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن نیز در جمع خبرنگاران گفت:

سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است. دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

65

بازدید رئیسی از نیروگاه اتمی بوشهر

او گفت:

خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می کند و این میزان در فازهای توسعه ای آن به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند. تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

سید ابراهیم رئیسی همچنین با حضور در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری با جمعی از مردم دلوار دیدار کرد.

245

رییسی در منزل رییس‌علی دلواری

رئیس جمهور، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت:

رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده  و مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان بوشهر نیز با بیان اینکه یاس و ناامیدی از القائات دشمنان است گفت:

امروز باید با عمل و اقدام خود در سطح جامعه و در میان مردم، روحیه امید و اعتماد ایجاد و اعتماد خدشه‌دار شده در جامعه را بر مبنای حرکت انقلابی و جهادی و مبتنی بر عقلانیت احیا کنیم. رفع برخی کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها برای رسیدن به جامعه توام با عدالت نیازمند تلاش همگانی است.

او عدالت را محور اصلی ایجاد جامعه سالم دانست و گفت:

مصمم هستیم بر اساس آمایش سرزمینی در تقسیم امکانات کشور توازن ایجاد شود و بودجه سال آینده نیز بر همین اساس و با محور عدالت تدوین خواهد شد. در بودجه ۱۴۰۱ این رویکرد حاکم خواهد بود که سهم استان محروم اما برخوردار از ذخایر و منابع معدنی پرداخت شود تا در مسیر توسعه استان از آن استفاده شود و این غیر از سهم مربوط به آلایندگی است.
رئیسی گفت: به ظرفیت جوانان انقلابی کشور عمیقا اعتقاد و باور داریم و مصمم هستیم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

او همچنین در جلسه شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه در کنار برنامه و بودجه و امکانات، نقش محوری در ایجاد تحول را یک مدیر تحول‌گرا ایفا می‌کند از تحول شناختی، تحول نهادی و تحول در فرایندها به عنوان گام های اساسی در تحول نام برد و گفت:

اگر مرد میدان «ما می‌توانیم» باشیم، می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و وضع موجود را به نفع مردم تغییر داد.

65

رئیسی در جلسه شورای اداری استان بوشهر

نخستین اقدام در مسیر ایجاد تحول، برخورداری از شناخت و نگرش صحیح است و در کنار آن نیازمند تحول در نهاد و مجموعه تحت مدیریت و اصلاح فرایندها هستیم. جریان تحول‌خواهی در شرایط عادی اداری و با بروکراسی موجود اتفاق نمی‌افتد و باید نظام اداری کشور کارآمد شود.

رئیسی ادامه داد:

در صنایع هسته‌ای بالاترین سطح تهدید و تحریم را داریم اما بیشترین موفقیت‌ها در این عرصه‌ به دست ‌آمده که به دلیل وجود انگیزه تحولی بوده و قطعا می‌توان در همه حوزه‌ها با چنین انگیزه و روحیه‌ای به پیشرفت‌ و موفقیت‌های چشمگیر دست یافت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان