با شلیک اولین تیر قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 2:56

با شلیک اولین تیر قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید

شماره: 7748
Aa Aa

سید یحیی صفوی گفته: آمریکایی ها بیش از 25 پایگاه نظامی در سراسر منطقه دارند و در این پایگاه‌ها بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی مستقر است.

دستیار و مشاور عالی رهبری اعلام کرد؛
با شلیک اولین تیر قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رسید

دستیار و مشاور عالی رهبری گفت: اولین تیری که در خلیج فارس شلیک شود قیمت نفت را به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رساند و این نفت ۱۰۰ دلاری برای آمریکا، اروپا و دوستان آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی قابل تحمل نخواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب درباره مباحثی پیرامون مطرح شدن موضوع جنگ در فضای داخلی کشور و سخنان صریح و قاطعانه رهبری در خصوص عدم وقوع جنگ اظهار داشت: آمریکایی ها بیش از 25 پایگاه نظامی در سراسر منطقه دارند که از جمله آنها فرماندهی هوایی سنتکام در قطر، فرماندهی زمینی در کویت و فرماندهی دریایی در بحرین است و در این پایگاه‌ها نیز بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی مستقر است.

اهم صحبت‌های وی را در ادامه بخوانید؛

* ترامپ می داند که هر جنگی با ایران هم با شکست نظامی مواجه خواهد شد و هم هزینه های اقتصادی زیادی خواهد داشت.

* اولین تیری که در خلیج فارس شلیک شود قیمت نفت را به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رساند و این نفت ۱۰۰ دلاری برای آمریکا، اروپا و دوستان آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی قابل تحمل نخواهد بود.

* ترامپ اگر از نظامیان آمریکایی که تجربه جنگ عراق و افغانستان را دارند نظر بخواهد، حتما او را از جنگ با ایران نهی خواهند کرد چراکه آن‌ها می‌دانند ایران استراتژی غافلگیرکننده و ضربه شوک آوری را به آنها خواهد زد. آنها به خوبی می دانند که ایران بسیاری از راهبردهای خود را در عرصه نظامی رونمایی  و نمایان نکرده و می تواند ضربه شکننده شوک آور به نیروهای بیگانه وارد کند.

*جنگ امروز، جنگ اقتصادی و روانی است. خروج از برجام و تحریم‌های نفتی خود یک جنگ است که امیدواریم در این جنگ نیز با همان استراتژی مقاومت، اقتصاد مقاومتی و جنگ نرم و انسجام داخلی موفق شویم.

* آمریکایی‌ها به هیچکدام از نوکران خود مانند شاه، زین العابدین بن علی، حسنی مبارک، قذافی و ... وفادار نبوده و نیستند و همانگونه نیز که رهبری فرمودند آمریکایی‌ها از منطقه غرب آسیا باید بروند ، قطعا خواهند رفت.

*اگر این کشورها عاقلانه بیاندیشند، زیر بار سلطه آمریکا که آنها را گاو شیرده خطاب می‌کند و در حال دوشیدن آنهاست نخواهند رفت.

*استراتژی ما عدم تخاصم با همسایگان است و حتی ایران حاضر به امضای پیمان عدم تخاصم با کشورهای همسایه است؛ اخیرا هم این موضوع توسط وزیر امور خارجه مطرح شد. البته  پیشنهاد اینجانب این است  تا با برخی کشورها پیمان عدم تخاصم منعقد کنیم و با برخی دیگر نیز ائتلاف تشکیل دهیم.

*امیدواریم کشورهای منطقه بجای اینکه با افکار شیطنت آمیز دشمن خود را ایران بدانند، دشمن خود را آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان