بدون پایبندی ایران و همکاری تمام طرف‌ها توافقی انجام نخواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403 - 21:35

بدون پایبندی ایران و همکاری تمام طرف‌ها توافقی انجام نخواهد شد

شماره: 16658
Aa Aa

او با ابراز نگرانی از "مواد هسته‌ای اعلان نشده" در سایت های ایران از ایران خواسته که با آژانس همکاری کرده و به سوالات آن پاسخ دهد.

رافائل گروسی، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی؛
بدون پایبندی ایران و همکاری تمام طرف‌ها توافقی انجام نخواهد شد

رافائل گروسی، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:

بدون پایبندی ایران و همکاری تمام طرف‌ها توافقی انجام نخواهد شد.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی در گفت‌وگو با شبکه العربیه ادامه داد:

هرچقدر طرف های توافق باهم گفت‌وگو کنند اختلافات کاهش یافته و دیدگاه‌ها به هم نزدیک‌تر می شود. آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش های خود را افزایش داده است تا از رسیدن به توافق و تضمین اجرا و پایبندی به آن حمایت کند. علیرغم چالش ها اکنون مذاکرات در مسیر درستی درحال پیشرفت است. رسیدن به توافق طی چند روز آتی مساله پیچیده‌ای است اما غیرممکن نیست و در چند روز آینده مشخص خواهد شد که تلاش های کنونی به کجا می رسد. تاکنون توافقی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران حاصل نشده است اما ناامید نیستیم. سختی همچنان وجود دارد ولی باید برای حل یکی پس از دیگری آنها تلاش کرد.

گروسی تاکید کرد:

باید با دقت و صبر رسیدن به راه حل دیپلماتیک را پیگیری کنیم. اکنون در سطح سیاسی رایزنی ها درخصوص مطالبات طرف‌های مذاکره کننده است و سؤال مهم این است که آیا بازگشت به توافق ۲۰۱۵ امکان‌پذیر است یا خیر؟

او همچنین نسبت به وجود "مواد هسته‌ای اعلان نشده" در سایت های ایرانی ابراز نگرانی کرده و از ایران خواست که با آژانس همکاری کند و به سوالات آن پاسخ دهد و اجازه دهد که ناظران از سایت های هسته‌ای ایران بازدید کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان