برای ما مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 10:47

برای ما مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود

شماره: 11693
Aa Aa

رئیس جمهور ایران می گوید ما بر فرض اینکه شیوه آمریکا به یک شیوه درست برنگردد، برنامه ریزی کرده ایم؛ اگر جای تحریم، احترام آمد شرایط ما فرق می‌کند.

در جلسه هیئت دولت ایران عنوان شد؛
برای ما مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیئت دولت اظهار کرد:

اساس حکومت پیامبر طبق آنچه قرآن بیان می‌کند بر مبنای اخلاق، نرم خویی، مهربانی با مردم، تواضع و حتی دعا برای افراد امتش که دچار اشکال و خطا و گناه بودند و همچنین مشورت با مردم است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

این اصول پیامبر در زمینه حکومت است. خداوند اساس جاذبه پیامبر اسلام را اخلاق نیکوی او می‌داند. آنهایی که نسبت به پیامبر(ص) جملات ناصحیح به کار می‌برند با اخلاق، شیوه و سیره رسول گرامی اسلام آشنا نیستند. امروز حوادث عجیب وغریبی می‌بینیم؛ حمله به عبادتگاه، حمله به یک مدرسه و حمله به یک دانشگاه. این حوادث با ادعای این است که این‌ها می‌خواهند حامی اسلام و پیامبر باشند، همه اینها دروغ می‌گویند چراکه شیوه پیامبر این چنین نیست. آنهایی که اهانت کردند هم کار نادرستی کردند و کار غلطی را انجام دادند.  

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم تاکید کرد:

مردم مطمئن باشند که کالاهای ضروری و دارو در اختیار مردم خواهند بود. در همین هفته‌ای که گذشت، واردات ما نسبت به هفته قبل ۳۸ درصد افزایش پیدا کرد، این نشان می‌دهد که روند در این ماه های اخیر هم در واردات کالا و هم در صادرات افزایش داشته است.

روحانی گفت: ما در هفته گذشته ۱۴ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم، بنابراین روند، روند رو به رشد است. ما در طول هفته های گذشته بحث هایی که در رابطه با اقتصاد کشور کردیم تصمیمات مهمی را برای ۹ ماهه پایانی دولت دوازدهم گرفتیم. این دولت ۹ ماه دیگر بار مسئولیت را بر دوش دارد و بر مبنای این ۹ ماهه هم ما برنامه‌ریزی کردیم، البته برخی از برنامه‌ها بلندمدت است و مربوط به سال بعد می‌شود و برخی از اقدامات نیز محدودتر است. هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت کشاورزی وزارت و اقتصاد در این جلسات به وجود آمد و مصوبه آن دیروز ابلاغ شد، هم نسبت به شیوه و استفاده ارز. اینکه برای صادرات از چه ارزهایی استفاده کنیم. از چه ارزهایی میتوانیم استفاده کنیم. برای ترخیص کالا از گمرک تصمیماتی اتخاذ شد و اجرای آن از دیروز شروع شده است و باید دنبال کنیم. تصمیمات اقتصادی ما از چند هفته گذشته بدون توجه به اینکه در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود اتخاذ شده است. ما ۳، ۴ هفته پیش و به خصوص هفته قبل، مبنای ما بر مبنای تولید داخلی و صادرات کشور بوده است. برای ما مهم نیست که در آمریکا چه می گذرد و چه کسی انتخاب می شود. آنها به هر حال انتخابات‌شان از جهات مختلف عبرت آمیز بود. برای ما فرد و حزب مهم نیست بلکه برای ما شیوه‌ای که در دولت بعد اخذ می‌شود اهمیت دارد. آنچه ما می‌خواهیم این است که آمریکا به قانون برگردد، برگردد به تمام معاهدات بین المللی و چند جانبه. آنچه برای ما مهم است اینکه آمریکا برای احترام به ملت ایران برگردد. ما می خواهیم به جای تحریم، احترام باشد. اگر جای تحریم، احترام آمد شرایط ما فرق می‌کند. اگر آمد به جای تهدید، تکریم و احترام ملت را پیشه کرد، دیگر شرایط فرق می‌کند. اگر به جای عهدشکنی، پیمان شکنی و قانون شکنی اجرای قانون و تعهدات بود آن زمان شرایط فرق می‌کند. برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است و فرد و حزب اهمیتی ندارد. ما بر فرض اینکه شیوه آمریکا به یک شیوه درست برنگردد، برنامه ریزی کردیم. اگر تنبیه شدند و عبرت گرفتند و فهمیدند در طول این سه سال و اندی که فشار آوردند تاثیری نداشته است و باید راه دیگری را انتخابات کنند که چه بهتر اما اگر به این تصمیم نرسند، تصمیمات ما بر مبنای این بود که اگر شرایط سخت بود کشور چگونه اداره شود و جلو برود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان