برخی قضایای امروز دنباله فتنه ۸۸ است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 18:59

برخی قضایای امروز دنباله فتنه ۸۸ است

شماره: 20649
Aa Aa

هر وقت در جمهوری اسلامی ایران یک اقدام خوب پیش می‌آید دشمن تحمل نمی‌کند و بلافاصله سعی می‌کند با به‌وجود آوردن مسئله‌ای ذائقه مردم را تلخ کند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
برخی قضایای امروز دنباله فتنه ۸۸  است

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای‌عالی این قوه گفت:

تحقق صلح و سعادت واقعی مگر با عمل بشر به تعالیم انبیاء الهی ممکن و میسّر نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او اظهار کرد:

نهم دی ماه در تاریخ به عنوان یوم‌الله ثبت شده است. در این روز مردم با بصیرت و شور و شعور انقلابی و ولایی خود، بساط فتنه‌گران را برچیدند. در وقایع سال ۸۸ شاهد بودیم که دشمن تلاش داشت کام و ذائقه شیرین مردم ما از انتخابات پرشور برگزار شده را به تلخی بکشاند. در آن قضایا کار به جایی می‌رفت که دشمنان را خوشحال کند اما خداوند به مدد و کمک مردم شهیدپرور ما آمد و محاسبات دشمن همچون همیشه اشتباه از آب درآمد و مردم در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه بساط فتنه‌گران را ظرف چند ساعت برچیدند. برخی قضایای امروز نیز دنباله همان فتنه است و امیدواریم دشمن که تاکنون به مقاصد شوم خود نرسیده و به هزیمت رفته مجدداً به صورت قاطعانه شکست بخورد. هر وقت در جمهوری اسلامی ایران یک اقدام خوب پیش می‌آید، دشمن تحمل نمی‌کند و بلافاصله سعی می‌کند با به‌وجود آوردن مسئله‌ای، ذائقه مردم را تلخ کند.

محسنی اژه‌ای گفت:

در موضوعات و مقوله‌های مختلف از جمله مباحث حقوقی، افراد و صاحبنظران به اظهارنظر و بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند و بعضاً اختلاف‌نظراتی نیز در این دیدگاه‌ها وجود دارد. نفس و اصل این قبیل اظهارنظرها و بیان دیدگاه‌ها مطلوب است و می‌تواند مفید باشد و نباید نسبت به آنها نگران بود و از آنها ناراحت شد. بعضاً در شرایط خاصی که ایجاد می‌شود ممکن است بحث و گفت‌وگو و حتی مجادله پیش آید. این امر یک فرصت و نعمت است و چنانچه نظرات طرح شده عالمانه و منصفانه و همراه با استدلال و منطق نیز باشند، بسیار سودمند و نافع خواهند بود و نه تنها نباید نگران این نقطه‌نظرات مختلف در هر حوزه‌ای از جمله مباحث حقوقی بود بلکه باید از آنها استقبال نیز کرد البته لازمه این امر آن است که این نظرات، عالمانه و منصفانه و مستدل باشند و با اغراض خاص سیاسی و غیره آلوده نشوند چرا که در آنصورت، کم‌اثر یا بی‌اثر می‌شوند. قضات ما نیز که این نقطه‌نظرات مختلف را در مباحث حقوقی مشاهده می‌کنند، می‌توانند بر روی آنها تأمل و مداقه کنند و اگر لازم بود در مواردی پاسخ آنها را نیز بدهند و به نقد آنها بپردازند و چنانچه این نقطه نظرات، مستدل و منطقی بود، آنها را از نظر علمی بپذیرند؛اما در عمل همه موظف به اجرای قانون هستیم و قضات ما در دادسرا و دادگاه مکلف هستند منطبق بر قانون عمل کنند و چنانچه در موردی نیز در قانون، پیش‌بینی صورت نگرفته بود، باز هم طبق ترتیباتی که در خود قانون قید شده، عمل کنند.   اصل بیان نظرات مختلف، مطلوب است و می‌تواند مفید باشد؛ حال بستگی به طرف دارد که با چه ادبیات، انگیزه، اغراض، استدلال و منطقی، مطلب و نظر خود را بیان کند. اکنون نیز این فرصت برای ما فراهم است که که دانشگاهیان، حوزویان و صاحبنظران، به بیان و شرح نقطه‌نظرات خود بپردازند و چنانچه این نظرات، مستدل و منطقی و به دور از غرض‌ورزی باشند، ما از آنها استقبال و استفاده می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان