برخی چشم به دستان خارجی ها و اخم و لبخند آنها دارند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:48

برخی چشم به دستان خارجی ها و اخم و لبخند آنها دارند

شماره: 11250
Aa Aa

رئیسی با بیان این که برخی حل مسائل ایران را منوط به نتیجه انتخابات کشورهای دیگر می دانند از اروپایی ها خواسته به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس قوه قضاییه ایران مطرح کرد؛
برخی چشم به دستان خارجی ها و اخم و لبخند آنها دارند

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بر لزوم بازخوانی تاریخ دفاع مقدس برای بهره گیری از آموزه ها و عبرت های آن تأکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:

نسخه دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز و تاریخ ساز در مردم و مسئولان ما تبلور یافته و مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

رئیس قوه قضاییه، «تولید قدرت» را از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و با تأکید بر استفاده هوشمندانه از ابزار قدرت برای ابراز قدرت گفت: جهشی که از نظر صنعتی و علم و فناوری در کشور به وجود آمده در پرتو دفاع مقدس شکل گرفته و توان موشکی امروز ما محصول مجاهدت، خودباوری و ایثارگری بهترین فرزندان این سرزمین است. پیوندی که بین هویت اسلامی ما، هویت ملی ما و هویت انقلابی ما به وجود آمده در پرتو دفاع مقدس حاصل شده و اگر ابعاد دفاع مقدس به طور دقیق تبیین شود می توانیم با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و خودباوری بر مشکلات امروز نیز قائق آییم و کشور را بسازیم.

رئیس قوه قضاییه گره زدن حل مشکلات با تحولات خارجی را اشتباه راهبردی جدی دانست و گفت: برخی ممکن است به لفظ نگویند اما حل مسائل کشور را منوط به روشن شدن نتیجه انتخابات کشورهای دیگر می دانند اما هر جا به دستان خارجی ها و اخم و لبخند آنها نگاه کردیم، دچار مشکل و وقفه شدیم.

رئیسی تصریح کرد: مشکلات کشور در پرتو ایمان و اخلاص و صبر و روحیه جهادی حل شدنی است و هر جا مردم و نیروهای انقلابی با روحیه جهادی وارد عرصه شدند، نتایج خوبی به دست آمده است. 

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از بدعهدی آمریکا در نقض قوانین بین الملل و حقوق معاهدات، سیاست های سردمداران کاخ سفید را شکست خورده دانست و با تأکید بر مطالبه گری از اروپایی ها به اروپایی ها نیز توصیه کرد به جای سخنرانی و صدور بیانیه به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس قوه قضاییه، مهم ترین موضوع برای دستگاه قضایی را مصالح مردم و دفاع از حقوق عامه و عمل به موازین قانونی و شرع در اجرای عدالت عنوان کرد و خطاب به کسانی که دنبال فضاسازی علیه نظام و سیستم قضایی هستند متذکر شد که هیچ حد و مرز و مانعی نمی تواند خللی در مسیر دستگاه قضایی به وجود آورد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان