برقراری تماس تلفنی ترامپ با روحانی بدون نتیجه ماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:26

برقراری تماس تلفنی ترامپ با روحانی بدون نتیجه ماند

شماره: 8597
Aa Aa

نیویورکر نوشته تیمی از تکنسین ها یک خط امن را برای تماس با روحانی راه اندازی کردند. مکرون به خط ترامپ زنگ زد ولی روحانی از اتاق خود بیرون نیامد.

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل؛
برقراری تماس تلفنی ترامپ با روحانی بدون نتیجه ماند

نشریه نیویورکر از تلاش ناکام رئیس جمهوری فرانسه برای برقراری تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، رابین رایت، خبرنگار نیویورکر نوشته:

در شبانگاه سه شنبه ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل به دیدار حسن روحانی همتای ایرانی خود در هتل میلنیوم هیلتون نیویورک رفت تا گفت و گوی تلفنی سه نفره ای را با روحانی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ترتیب دهد.

تیمی از تکنسین ها یک خط امن را برای تماس ساعت ۹:۳۰ شب در اتاق ملاقات طبقه ای که روحانی در آن به سر می برد راه اندازی کردند.

در ادامه گزارش نیویورکر آمده است:

روحانی در واپسین ساعات روز سه شنبه به هیچ وجه باور نداشت که ترامپ گام نخست را برداشته و قول برداشتن تحریم ها را بدهد. زمانی که مکرون سر رسید، روحانی به اتاق خود رفته بود.

نویسنده نیویورکر به نقل از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نوشته: این فقط یک بازی بود تا بدون تضمین وفای عهد ترامپ، ما را به یک ملاقات بکشانند.

نیویورکر به نقل از منابع آگاه نوشت که ساعت ۹:۳۰ شب مکرون به خط ترامپ زنگ زد ولی روحانی هرگز از اتاق خود بیرون نیامد. یکی از دیپلمات های فرانسوی که نامش فاش نشده است به نیویورکر گفت: مانند چند ماه گذشته، ما در نیویورک تلاش کردیم تا ایران تعهدات جدیدی داده و آمریکا نیز تحریم ها را کاهش دهد. ما ترتیبات فنی تماس تلفنی احتمالی را راه اندازی کردیم. این تماس رخ نداد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان