برگزاری جشن هزار نفره عید بیعت در مشهد جنایت بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:17

برگزاری جشن هزار نفره عید بیعت در مشهد جنایت بود

شماره: 11624
Aa Aa

متوسط هزینه بستری یک بیمار مبتلا به کرونا ۸.۳ میلیون تومان است که در صورت بستری شدن در آی سی یو این عدد به ۱۷.۵ میلیون تومان نیز می رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران؛
برگزاری جشن هزار نفره عید بیعت در مشهد جنایت بود

پیش بینی خوبی از وضعیت بیماری کرونا نداریم. متأسفانه آمار فوتی های کرونا طی روزهای اخیر نگران کننده و تکان دهنده است.

به گزارش اسپادانا خبر، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد:

از میان ۱۳۳ هزار پرستار و نیرو حدودا ۳۱ هزار نفر به بیماری مبتلا شده اند؛ این یعنی ۲۵ درصد از جمعیت فوق بیمار شده اند.

لاری با ابراز تأسف نسبت به برگزاری مراسمی هزار نفره در شهر مشهد بیان کرد:

این موضوع باعث تعجب ما نیز شد اما علیرغم پیگیری های صورت گرفته برای آنکه بدانیم چه کسی مجوز این کار را صادر کرده است همه اظهار بی اطلاعی کردند. این کار در شرایطی که همه به دنبال محدودیت های بیشتری هستیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم یک جنایت است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری یا عدم برگزاری راهپیمایی روز ۱۳ آبان گفت:

قطعا نباید این راهپیمایی برگزار شود مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد. همه ما از موضع مقام معظم رهبری در مورد تجمعات آگاه هستیم. در شرایطی که ایشان سلامتی مردم را در اولویت بیشتری نسبت به عزاداری ها قرار دادند، برگزاری راهپیمایی دغدغه جدی نیست.

وی درباره متوسط هزینه بیماران کرونایی اظهار کرد: 

متوسط هزینه یک بیمار که ۵ تا ۷ روز در بخش عادی بستری می شود ۸.۳ میلیون تومان است که در صورت بستری شدن در آی سی یو این عدد به ۱۷.۵ میلیون تومان نیز می رسد. البته این موارد به غیر از داروی رمدسیویر است که تحت پوشش بیمه نیست و در پروتکل های درمانی نیز نیامده است اما ممکن است به تشخیص پزشک نیاز به مصرف آن باشد که به شکل بیمارستانی در اختیار بیمار قرار می گیرد. در مورد سایر هزینه ها نیز لباس حفاظتی در بخش عادی ۲۳۰ هزار تومان و در آی سی یو ۳۳۰ هزار تومان هزینه دارد.

لاری با تأکید بر اینکه تاکنون به شدت از ایمنی گله ای پرهیز شده است گفت:

اگر قرار باشد این سیاست را در پیش بگیریم باید ۶۶ درصد جامعه به کرونا مبتلا شوند که این کار به شدت غیراخلاقی است. موضوع ایمنی گله ای با واکسن مطرح می شود که تعداد زیادی واکسن بزنند و ایمنی ایجاد شود. تاکنون دیده ایم بسیاری از جوانان یا افرادی که بیماری زمینه ای نداشتند به کرونا مبتلا شده و فوت کردند و این انسانی نیست که بخواهیم با زندگی مردم بازی کنیم. در فرهنگ ما همه افراد خانواده چه پیر و چه جوان عزیز هستند در نتیجه اولین سیاست ما این است که بیمار نشویم و در صورتی که بیمار شدیم مراقبت های خوبی دریافت کنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان