بریتانیا حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:58

بریتانیا حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد

شماره: 9112
Aa Aa

وزارت خزانه داری انگلستان دارایی‌های این سازمان را بلوکه خواهد کرد. پیش تر دولت انگلیس تنها دارایی‌های شاخه نظامی حزب‌الله را مسدود کرده بود.

با اعلام وزارت خزانه‌داری انگلیس؛
بریتانیا حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد

وزارت خزانه‌داری انگلیس حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد که دارایی‌های این سازمان بلوکه خواهد شد.

پیشتر دولت انگلیس فقط دارایی‌های مربوط به شاخه نظامی حزب‌الله را مسدود کرده و آن را جزو گروه‌های تروریستی قرار داده بود.

انگلیس با این اقدام به اتحادیه عرب، آمریکا، شورای همکاری خلیج فارس و کانادا پیوست که پیش از این، حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» اعلام کرده‌اند.

پیش تر، « ساجد جاوید» وزیر کشور وقت انگلیس جنبش حزب‌الله لبنان را تهدیدی علیه امنیت این کشور خواند و شاخه سیاسی این گروه را به فهرست گروه های تروریستی اضافه کرد.

او مدعی شد که حزب‌الله به اقدام‌های خود برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم‌شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.

شاخه نظامی حزب‌الله در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط وزارت کشور انگلیس تحریم اعلام شده بود اما مقام‌های لندن برای حفظ روابط خود با دولت لبنان شاخه سیاسی این گروه را تحریم نکردند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان