بریتانیا حماس را در فهرست تروریسم قرار داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 3:49

بریتانیا حماس را در فهرست تروریسم قرار داد

شماره: 15737
Aa Aa

حماس در بیانیه ای از جامعه جهانی به ویژه انگلیس خواسته سیاست یک بام و دو هوا و نقض آشکار قوانین بین‌المللی را کنار بگذارند.

وزیر کشور انگلیس اعلام کرد؛
بریتانیا حماس را در فهرست تروریسم قرار داد

وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که این کشور حماس را در فهرست تروریسم قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، پاتل مدعی شد که اتخاذ چنین تصمیمی ممکن است به کاهش یهودستیزی و حمایت از یهودیان در انگلیس منجر شود:

ما به این نتیجه رسیدیم که نباید بین شاخه نظامی و سیاسی حماس تفاوتی قائل شد.

قبل از این گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در انگلیس در لیست تروریسم قرار گرفته بود.

روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرده که هر شخصی که از حماس حمایت کند یا پرچم این جنبش را بدست بگیرد و یا با رهبران و اعضای آن دیدار داشته باشد خلاف قانون عمل کرده است و ممکن است به 10 سال حبس محکوم شود.

  •  

حماس در بیانیه‌ای درباره اقدام دولت انگلیس درخصوص ممنوع الفعالیت کردن این گروه گفت:

متأسفانه انگلیس به گمراهی خود ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی که در حق ملت فلسطین انجام داده چه درباره معاهده شوم "بالفور" و چه قیمومت انگلیس که سرزمین فلسطین را تسلیم صهیونیست‌ها کرد متجاوزان را یاری می‌کند.

در این بیانیه آمده است:

مقاومت در برابر اشغالگری حق تضمین شده ملت‌هایی است که تحت اشغال زندگی می‌کنند. اسرائیل از طریق اشغال اراضی فلسطینی و قتل ساکنان اصلی و مجبور کردن آن‌ها به مهاجرت با زور و انهدام منازلشان و حبس و محاصره غزه و جنایت‌های جنگی و ضد بشری دست به اقدامات تروریستی می‌زند. تجاوز به مقدسات و ترساندن مردم در عبادتگاه عین تروریسم است. سرقت اراضی و شهرک سازی در آنجا نیز شنیع‌ترین چهره تروریسم است.

حماس از جامعه جهانی به ویژه انگلیس خواست سیاست یک بام و دو هوا و نقض آشکار قوانین بین‌المللی را کنار بگذارند.

حماس از تمام گروه‌های فلسطینی و حامیان مسئله فلسطین در انگلیس و اروپا خواست تصمیم دولت لندن را محکوم کنند و آن را ادامه تجاوز به ملت فلسطین و حقوق ثابت آن بدانند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان