بلژیک یک دیپلمات ایرانی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:47

بلژیک یک دیپلمات ایرانی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد

شماره: 11948
Aa Aa

اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی متهم شده است که فرد اول نقشه بمبگذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ بوده است.

جلسه محاکمه اسدالله اسدی در بلژیک برگزار شد؛
بلژیک یک دیپلمات ایرانی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد
جلسه محاکمه یک دیپلمات ایرانی در بلژیک برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، اسدی متهم شده که فرد اول نقشه بمبگذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ بوده است.

این اولین بار است که یک دیپلمات ایرانی با چنین اتهامی در دادگاهی اروپایی محاکمه می‌شود. اسدی حاضر نشد برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شود.

 امیر سعدونی و نسیمه معانی، زوج ایرانی ساکن بلژیک که به حمل مواد منفجره برای کمک به اسدی متهم‌ هستند و همچنین یک مظنون ایرانی دیگر این پرونده به نام مهرداد عارفانی ۵۷ ساله نیز همراه با او محاکمه شده اند. دادگاه برای اسدالله اسدی ۲۰ سال و برای امیر سعدونی و نسیمه نعامی هرکدام ۱۸ سال وبرای مهرداد عارفانی ۱۵سال حکم زندان اعلام کرد وخواستار لغو تابعیت بلژیک ازهرسه نفر شد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اما در خصوص صدور حکم ۲۰ سال حبس برای اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی به ایسنا گفته است:

چنین خبری صحت  ندارد. این درخواست دادستان ازدادگاه است و حکمی صادر نشده است. هر چند از ابتدا و بارها اعلام کرده ایم که این دادگاه صلاحیت رسیدگی نداشته و فرایند قضایی در جریان به دلیل مصونیت قطعی دیپلماتیک ایشان و اشکالات بنیادین شکلی و محتوایی موجود فاقد مشروعیت بوده و حتی اگر به صدور حکمی نیز بیانجامد به رسمیت نمی شناسیم. ایشان بی‌گناه بوده و روشن است علیه ایشان توطئه شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان