بیش از صد نماینده مجلس ایران خواهان بازنگری در قانون اساسی هستند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 16:48

بیش از صد نماینده مجلس ایران خواهان بازنگری در قانون اساسی هستند

شماره: 7697
Aa Aa

عزت‌الله یوسفیان ملا گفته: یکی از اصول قانون اساسی این است که  هر ده سال می‌توان در آن تجدید نظر کرد و قانون اساسی را رصد و به‌روز کرد.

عضو فراکسیون متقلین ولایی مجلس خبر داد؛
بیش از صد نماینده مجلس ایران خواهان بازنگری در قانون اساسی هستند

یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی ظهار داشت: مقام معظم رهبری سال ۹۰ در سخنرانی کرمانشاه گفتند که نظام پارلمانی در زمان دور یا نزدیک قابل بحث است. البته ایشان در دیدار اخیر هم فرمودند که مشکلات نظام پارلمانی از ریاستی بیشتر است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مجلس دهم گفته:‌

بنده در نطق پیشین خود به موضوعی درباره بازنگری در قانون اساسی اشاره کردم که بیش از صد نماینده هم درخواستی را در این باره امضا کرده‌اند. در این نامه تعدادی از نمایندگان از مقام معظم رهبری درخواست کردند تا اجازه بازنگری در بعضی از بخش‌های قانون اساسی گرفته شود.

وی تصریح کرد: به این دلیل که ما به قانون اساسی اعتقاد داریم یکی از اصول قانون اساسی این است که  هر ده سال می‌توان در آن تجدید نظر کرد و قانون اساسی را رصد و به‌روز کرد. یعنی اجرای خود قانون اساسی مربوط به بازنگری هم هست.

این عضو فراکسیون متقلین ولایی تاکید کرد: ما نمایندگان نامه‌ای را تهیه‌ کرده‌ایم اما هنوز به ایشان تقدیم نکرده‌ایم بلکه منتظر هستیم که اگر امضای این نامه به بیش از ۲۰۰ یا ۲۵۰ امضا برسد آن‌موقع احتمالا این نامه را به ایشان تقدیم کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان