تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ایران به تصویب رسید | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 5:54

تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ایران به تصویب رسید

شماره: 12529
Aa Aa

راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تامین محتوای مناسب برای کودکان از آغاز 4 سالگی تا ورود به دبستان بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

با تصویب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛
تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ایران به تصویب رسید

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی تا 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:

در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است. در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند. ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

به گزارش اسپادانا خبر، او یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد:

حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود. شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود. باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

در این جلسه همچنین اساسنامه "سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک" به تصویب اعضا رسید.

 براساس این اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از آغاز 4 سالگی کودک تا ورود به دبستان یک دوره یک ساله مهد کودک و دو ساله پیش دبستانی پیش بینی شده که راهبری، هدایت، نظارت و برنامه ریزی تامین محتوای مناسب برای این دوره سه ساله بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان