تالار کروکس مسکو هدف حمله تروریستی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 8:09

تالار کروکس مسکو هدف حمله تروریستی قرار گرفت

شماره: 24967
Aa Aa

حداقل سه فرد مسلح با لباس شبه نظامی و سلاح‌های خودکار پس از تیراندازی به سمت حاضران نارنجک و بمب آتش‌زا پرتاب و باعث آتش‌سوزی شدند.

کشته‌شدن حداقل ۱۴۳و زخمی‌شدن بیش از ۱۴۵ نفر؛
تالار کروکس مسکو هدف حمله تروریستی قرار گرفت

تاکنون ۱۴۳ نفر بر اثر تیراندازی و انفجار در مسکو کشته و بیش از ۱۴۵ نفر زخمی شده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتنیک، سه فرد مسلح پس از تیراندازی به سمت حاضران در کنسرت نارنجک و بمب آتش‌زا پرتاب و باعث آتش‌سوزی در محل کنسرت شدند.

اسپوتنیک: دست‌کم ۱۴۵ نفر در حملۀ تروریستی مسکو زخمی شده‌اند

رویترز هم گزارش داد تلفات حملۀ تروریستی مسکو به ۶۲ نفر افزایش یافته است. 

این افراد مسلح با لباس شبه نظامی (حداقل سه نفر) به طبقه همکف تالار کروکس مسکو حمله کردند و با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که در این حادثه ۴۰ نفر کشته‌شده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش نیروهای SOBR و گارد ملی روسیه در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو پس از حادثه حمله تروریستی در شهر «کروکوس» اعلام کرد:

تمامی رویدادهای ورزشی، فرهنگی و عمومی در مسکو در آخر هفته به دلیل حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر کروکوس لغو شد.

شهردار مسکو پس از حادثه حمله تروریستی شهر «کروکوس» از لغو تمام رویدادهای عمومی در مسکو خبر داد.

 

124

 

واکنش آمریکا به حمله تروریستی در مسکو: اوکراین نقشی ندارد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی كاخ سفيد اظهار داشت:

 تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این  تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می کنیم. نمی‌توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد چون وقایع درحال اتفاق افتادن هستند. ما اوکراین را تشویق به حمله به داخل خاک روسیه نمی‌کنیم یا این کشور را قادر به این اقدام نمی سازیم. در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن اوکراین یا اوکراینی ها در این تیراندازی وجود ندارد.

روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی در مسکو شد 

وزارت خارجه روسیه اظهارات مقام کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین دخالتی در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو نداشته را زیر سؤال برد. 

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد چنانچه آمریکا اطلاعاتی درباره این حمله تروریستی در اختیار دارد بایستی آن را در اختیار مسکو قرار دهد. نهادهای مجری قانون در این کشور عامل این حمله تروریستی را مشخص و اعلام خواهند کرد.

اوکراین حمله تروریستی در مسکو را گردن روسیه انداخت

سرویس اطلاعات اوکراین در واکنش به حمله تروریستی در روسیه مدعی شد که وقایع مسکو اقدام تحریک آمیز عمدی است که توسط نیروهای ویژه روسیه صورت گرفته است.

ايران حمله تروريستی در مسكو را محكوم كرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی خونین و وحشیانه به یک مرکز تجاری در مسکو را که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان روسیه منجر شد، شدیدا محکوم کرد.
  ناصر کنعانی ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت روسیه به ویژه خانواده های قربانيان گفت، جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تلخ خود را در  کنار روسیه می‌بیند.

واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی در روسیه

معاون سخنگوی سازمان ملل به حمله تروریستی به سالن کنسرتی در شهر «کروکوس» روسیه واکنش نشان داد و اعلام کرد که این نهاد بین المللی اوضاع را زیر نظر دارد.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به این حمله تروریستی در روسیه گفت که سازمان ملل از حمله روز جمعه «غمگین است» و اوضاع را زیر نظر دارد.

داعش مسئولیت حمله تروریستی در مسکو را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در رسانه خود به صورت رسمی مسئولیت حمله تروریستی به یک تالار کنسرت در شهر کراسنوگورسک در استان مسکو را بر عهده گرفت.

روسیه بیانیه منتشر شده به نام داعش را جعلی خواند

درحالی که داعش مسئولیت حمله تروریستی شامگاه جمعه در مسکوی روسیه را برعهده گرفته است رسانه‌های روسی این ادعا را تکذیب کردند.

به گزارش راشا تودی، در تصویری که به طور گسترده از بیانیه داعش درباره پذیرش مسئولیت حمله تروریستی به روسیه در فضای مجازی منتشر شده،از سایت خبری استفاده شده که سال‌ها است دیگر توسط این گروه تروریستی استفاده نمی‌شود.

مدودوف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز بیانیه داعش جعلی را خوانده و گفته است عامل این حادثه تروریستی داعش نیست.

اتحادیه اروپا با «شهروندان آسیب‌دیده روسیه» ابراز همدردی کرد 

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله تروریستی در یک تالار کنسرت در نزدیکی مسکو را محکوم کرد. 

پیتر استانو در ایکس نوشت:

«اتحادیه اروپا هر گونه حمله علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند. دل‌های ما با تمامی شهروندان روسیه است که آسیب دیده‌اند.»

کاخ سفید: درباره حملات تروریستی به روسیه هشدار داده بودیم

کاخ سفید تایید کرد که پیشتر در ماه مارس درباره خطر وقوع حمله‌ای به «تجمع‎‌های بزرگ» در مسکو به دولت روسیه هشدار داده بود.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت:

«پیشتر در این ماه دولت آمریکا به اطلاعاتی درباره نقشه یک حمله تروریستی – به طور بالقوه هدف گرفته شدن تجمع‌های بزرگ از جمله کنسرت‌ها – دست یافت.»

 واتسون افزود که واشنگتن «این اطلاعات را با مقام‌های روسیه به اشتراک گذاشت.»

 بی‌بی‌سی می‌گوید که کرملین این هشدارها را به عنوان «پروپاگاندا» رد کرد حتی پس از آنکه آمریکا علنا به شهروندان خود در روسیه در مورد این خطرات هشدار داد.

اوکراین کریدوری را برای عبور تروریست‌ها از مرز آماده کرده بود

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت:

هر چهار عامل حملات تروریستی پیدا و بازداشت شدند. آنها قصد پنهان شدن داشتند و به سمت اوکراین حرکت می کردند. تمامی بانیان این حمله تروریستی را نیز بازداشت و مجازات خواهیم کرد. آن‌ها آینده‌ای نخواهند داشت.
 او گفت:

۲۴ مارس (۵ فروردین) را روز عزای ملی اعلام می کنم.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد:

سازمان‌دهندگان حمله تروریستی، همچون نازی‌‌ها در حال تدارک یک اعدام نمایشی و اقدام خونین برای ایجاد رعب و وحشت بودند. هیچ‌کس نمی‌تواند وحدت مردم روسیه را متزلزل کند، نیروهای اجرای قانونی هر اقدامی را برای مشخص شدن جزئیات حمله تروریستی انجام خواهند داد.

داعش جزئیات بیشتری از حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو منتشر کرد

داعش با صدرو بیانیه ای جزئیات بیشتری از حمله به سالن کنسرتی در حومه مسکو که این گروه پیش‌تر مسئولیت آن را برعهده گرفته بود منتشر کرده است.

جزئیات جدیدی که از طریق اکانت‌های گروه داعش در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شده حاکی است که چهار مهاجم در این جمله مرگبار دست داشته‌اند و تصویری هم منتشر شده که ادعا شده متعلق به این چهار مهاجم است که همگی نقاب دارند.

این به روزرسانی از سوی خبرگزاری «اعماق» متعلق به داعش منتشر شده است که منبع ادعای اولیه این گروه بوده است. در هیچ یک از دو بیانیه منتشر شده در «اعماق» به این که کدام یک از شاخه‌های منطقه‌ای داعش مسبب این حمله بوده‌اند، اشاره‌ای نشده است.

از نظر انگیزه این حمله، «اعماق» گفته است:

«این حمله در چارچوب جنگ عادی بین دولت اسلامی و کشورهای «ضد اسلام» انجام شده است

سخنگوی داعش گفته است که این حمله توسط «جنگجویانی» انجام شده است که به «مسلسل، تفنگ، چاقو و بمب‌های آتشزا»‌ مسلح بوده‌اند و قبل از این حمله یک ماموریت شناسایی «هماهنگ» هم صورت گرفته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان