تبعیض جنسیتی را خدا آفریده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:48

تبعیض جنسیتی را خدا آفریده است

شماره: 11472
Aa Aa

علم‌الهدی می گوید از نظر علما دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام حرام شمرده شده و باید مکان مناسبی برای تفریح بانوان و دوچرخه سواری آنها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد؛
تبعیض جنسیتی را خدا آفریده است

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در نشست با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت:

مطالبه‌گری کلید همه پیشرفت‌هاست. هر زمان مطالبه‌گری در جامعه متوقف شود پیشرفت اجتماعی نیز با چالش روبررو خواهد شد. بر همین اساس هیچ وقت نباید سطح مطالبه‌گری در جامعه کاهش یابد مگر آنکه با شرع مقدس اسلام به عنوان یک خط قرمز در تضاد باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:

با حرکت‌های نهادی نمی‌توان به درستی برای مردم خدمت کرد بلکه باید به سوی حرکت‌های جهادی روی آورد تا معیشت مردم اصلاح شود.

وی گفت:

تبعیض جنسیتی را خدا آفریده است و هیچ اندیشمندی نگفته است که بین زن و مرد در حقوق انسانی فرقی وجود دارد. از نظر اسلام نیز زن و مرد دارای حقوق انسانی مشترک هستند ولی در نوع تکالیف با همدیگر تفاوت دارند.

وی ادامه داد: من موافق دوچرخه سواری بانوان هستم ولی نباید بگونه‌ای تبرجّ جاهلیت و محرّک مردها رخ دهد. در موضوع دوچرخه سواری بانوان به جای حذف صورت مسئله باید مکان مناسبی برای تفریح بانوان و دوچرخه سواری آنها فراهم شود. از نظر علما، دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام حرام شمرده شده است و بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد نیز می تواند مکانی را برای فعالیت تفریحی دختران دانشجو فراهم کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان