تحریم ها تا زمان بازگشت ایران به تعهدات برجام لغو نمی شوند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 7:55

تحریم ها تا زمان بازگشت ایران به تعهدات برجام لغو نمی شوند

شماره: 13277
Aa Aa

مک گورک گفته تازمانی‌که برنامه هسته‌ای ایران محدود نشود، جنبه‌های مسئله‌ساز معکوس نشود و به مسیر اصلی بازنگردد هیچ‌گونه فشاری را برنخواهیم داشت.

هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا در کاخ سفید؛
تحریم ها تا زمان بازگشت ایران به تعهدات برجام لغو نمی شوند

«برت مک گورک» نماینده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش و هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید با تکرار مواضع دولت بایدن در قبال جمهوری اسلامی تأکید کرد:

تا زمانی‌که ایران به تعهداتش ذیل برجام بازنگردد تحریم‌ها برجای خود باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتینک، مک گورک گفت:

« روشن است تازمانی‌که برنامه هسته‌ای ایران محدود نشود، جنبه‌های مسئله‌ساز (برنامه هسته‌ای ایران) معکوس نشود و مجدداً به مسیر اصلی بازنگردد ما هیچ‌گونه فشاری را برنخواهیم داشت».

مک گورک در خصوص فرایند مذاکرات کمیسیون مشترک برجام گفت:

«راه بسیار طولانی در پیش داریم و این فرایندی پیچیده است اما قرار نیست ایالات متحده صرفاً برای ادامه روند کار از قبل هزینه‌ای پرداخت کند. ما از ایران باید شاهد تعهدی بنیادین برای محدود کردن برنامه هسته‌ای باشیم و پس از آن می‌توانیم به طور کامل بر برنامه هسته‌ای ایران بازرسی و نظارت داشته باشیم».

مک گورک در جمع رهبران یهودی آمریکا گفت که دولت جو بایدن هر روز با مقام‌های اسرائیلی در حوزه امنیتی، آزادی عمل و محافظت از شهروندان اسرائیل همکاری داشته است. علی‌رغم آن که ما یکسری اختلافات داخلی داریم اما هیچ‌ اختلاف‌نظری در خصوص هدف نداریم و آن این است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، تمام. اختلافاتی درباره نوع تاکتیک‌هایی که ممکن است برای رسیدن به هدف استفاده کنید، وجود دارد اما تفاهمات ما بیش از اختلافات ما است و رایزنی‌ها با اسرائیلی ها درباره ایران «تقریباً سازنده بوده است».  باید بتوانیم از طریق دیپلماتیک به این مشکل رسیدگی کنیم که این هدف ما است و من فکر می‌کنم که این توافق بسیار قدرتمند خواهد بود و به ما در خصوص سال‌های طولانی پیش رو اطمینان می‌دهد

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان