ترامپ باید محاکمه و قصاص شده و حکم خدا درمورد او جاری شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:51

ترامپ باید محاکمه و قصاص شده و حکم خدا درمورد او جاری شود

شماره: 16262
Aa Aa

اگر ساز و کار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران در دادگاه عادلانه فراهم شد که فبها وگرنه دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری ایران؛
ترامپ باید محاکمه و قصاص شده و حکم خدا درمورد او جاری شود

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری ایران روز دوشنبه در مراسم یزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در مصلای تهران گفت:

حاج قاسم با پیروی از قرآن و آموخته‌های اهل بیت و طهارت و تاسی از ولایت دارای یک وسعت وجودی و شرح صدر شده است. او یک شخص نیست یک مکتب است که این مکتب با ترور و موشک از بین نمی‌رود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییسی گفت:

مکتب سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است. او اهل مراقبه، صدق، دلدادگی و اخلاص بود.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی حاج قاسم خشیت از خدا بود گفت:

حاج قاسم توان ظاهری آمریکا و ساز و برگ نظامی آنها را می‌دانست اما با علم به همه اینها از عمق جان عقیده داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما می‌توانیم بهانه‌هایی مانند «نمی‌شود»، «مگر ما می‌توانیم»، «باید جوری سازش کرد» را خنثی کنیم و ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی در مکتب حاج قاسم بود و به مثابه یک مکتب و آرمان بلند عمل کرد. شهید سلیمانی یک سردار و سپهبد و شخصیت نظامی بود اما نباید او را فقط یک شخصیت عالی رتبه نظامی دید چون او دارای فرهنگ بود او تخصص فتح سرزمین‌های غصب شده را داشت اما مهمتر از همه تخصصی چون فتح دل‌ها را خدا در وجود او قرار داد که فتح دلها از فتح سرزمین مهم تر است.

 رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه حاج قاسم فرمانده انقلابی و فراجناحی بود اضافه کرد: 

مسئله حاج قاسم، نجات اسلام و مسلمین و دفع شر، فساد و ظلم و دفاع از سنی، شیعه، فلسطینی، لبنانی، یمنی، ایزدی، مسیحی، متدین به ادیان ابراهیمی است بنابراین دراین حرکت، نگاه او این است که چگونه شر دشمن را از منطقه رفع کرده و منطقه را آزاد کند. حاج قاسم مرد میدان شد زیرا ظرفیت داشت و ظرفیت‌سازی کرد. ظرفیت‌ها و گنج‌ها را شناخت زیرا گنج‌یاب بود، در افغانستان جوانان افغانی را برای دفاع افغانستان و منطقه، جوانان یمنی را برای دفاع از یمن و منطقه، جوان عراقی و سوری را شناخت آنها را برای دفاع از دین و منطقه به‌کار گرفت. نتیجه به‌خط کردن این ظرفیت‌ها مرگ داعش و داعشی‌ها و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه شد و این ظرفیت را حاج‌قاسم ایجاد کرد. حاج‌قاسم حقیقتاً چهره انقلابی بود و به وضع موجود هم قانع نبود که بگوید ما که مبارزه‌ای می‌کنیم، کاری هم انجام می‌دهیم و گزارشی هم ارائه می‌دهیم. تصور، تفکر و اندیشه‌ او نگاه انقلابی بود قانع نمی‌شد. شهید سلیمانی معتقد بود آنچه در توان و فهم او است باید به‌کار گرفته شود و به شرایط موجود قانع نبود و باید پیش می‌رفت بنابر این جبهه‌های بین‌المللی مقاومت با نگاه او شکل گرفت.  شهید سلیمانی دارای دیدگاهی عمیق و تمدنی بود و به دنبال ایجاد مدنیتی به نام دین و ارزش‌ها در منطقه بود و با همین نگاه بلند و ارزشمند دشمن را در منطقه زمین‌گیر کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد شجاعت و عقلانیت بود گفت:

حقیقتاً حاج قاسم سلیمانی انسانی بن‌بست شکن بود و بن بست‌ها را می شکست. حاج قاسم هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناخت و همه موانع را از پیش رو برمی‌داشت با توکل به خدا و اعتماد به نفس پیش می‌رفت. حاج‌قاسم نافذ البصیره بود.

رییس دولت سیزدهم اظهار داشت: دشمنان و آمریکا تصور کردند که روز سیزدهم دی ماه روز پایان حاج قاسم خواهد بود اما زهی خیال باطل. عمر او تا زمین زمین است و زمان زمان است، ادامه خواهد داشت. می‌خواستند عاشورا پایان حسین ابن علی، علی اکبر و قاسم باشد اما عاشورا روز تولد عاشوراییان شد تولد یافتند و تا همیشه تاریخ باقی خواهند ماند.

او با بیان اینکه معتقدیم وصیت‌نامه حاج قاسم به عنوان منشور جامع انقلاب اسلامی باید روزبه روز در جامعه مان جلوه بیشتری پیدا کند گفت:

جامعه و نسل ما بداند سردار عزیز ما نسبت به ولایت، جامعه، جوانان، روحانیون و همه مصلحان اجتماعی چگونه اظهار نظر می‌کند. سردار سلیمانی بر حفظ این نظام تاکید دارد و می‌گوید خیمه عظیم به نام جمهوری اسلامی اگر بماند همه حرم‌ها در امانند اگر این خیمه آسیب ببیند بدانید که حرم‌های دیگر و امنیت در خطر است لذا همه تلاش کنیم این نظام اسلامی باشکوه و عظمت بماند و بدانید این خیمه عظیم، اقتدار، عزت، استقلال، آزادی، دین ما و زندگی سعادتمند ما را تضمین خواهد کرد.

او خطاب به آمریکایی‌ها گفت:

سردار سلیمانی مهمان رسمی نخست وزیر عراق بود و شما هم سیادت عراق را شکستید و نه یک شخص بلکه یک ملت را ترور کردید.

وی با طرح این سؤال که در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ادامه داد: 

باید متجاوز، قاتل و جنایتکار اصلی رییس جمهور وقت آمریکا محاکمه و قصاص شود و حکم خدا درمورد او جاری شود. اگر ساز و کار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران در یک داد گاه عادلانه فراهم و به جنایت هولناکشان رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند که فبها وگرنه شک نکنید به همه دولتمردان آمریکایی می‌گویم که دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

رییس‌جمهور ایران گفت:

پیام شهید سلیمانی به همه مسئولان، دولتمردان و همه کسانی که به نام نظام جمهوری اسلام در جای جای این کشور خدمت می‌کنند آن است که باید در مسیر خدمت به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، نجات اقتصاد کشور، پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی هیچ مانع را به ر سمیت نشناخت و با فرهنگ ما می توانیم با تمام قوت و قدرت کارها را پیش برد و اول رضایت خدا و دوم شاد کردن دل مردم را پیشه کرد.

رییس‌ دولت سیزدهم گفت: این خدمتگزار خود و طلبه را دعا کنید و اگر موردی برای رفع مشکلات به نظر می رسد حتما موارد را بیان کنید.

  •  

زینب سلیمانی، فرزند شهید سلیمانی نیز در سخنانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت:

حاج قاسم در قلب‌ها زنده است.

او ادامه داد:

آن دشمنی که فکر می‌کرد اگر حاج قاسم را به شهادت برساند، کلام، تاثیر و نفوذ حاج قاسم خاموش می‌شود امروز با دیدن این حضور مردم می‌فهمد که چه غلطی کرده است. حاج قاسم در کنار مردم ایران هنوز حاضر و ناظر است. حاج قاسم خودش و زندگی‌اش را فدای مردم ایران کرد و این می‌شود جواب مردم ایران که چنین در مراسم او حاضر می‌شوند. ما می‌دانیم در این مسیر با حضور این مردم تنها نیستیم و من امروز به نمایندگی از خانواده‌ حاج قاسم اینجا هستم که از شما سپاسگزاری کنم و هیچکس نمی‌تواند عشق حاج قاسم را در دل مردم سرد کند و از میان ببرد. دشمنان با هر دروغی که بگویند و هر دسیسه‌ای که ببافند مردم سرباز خود را می‌شناسند و حاج قاسم هنوز در دل مردم ایران زنده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان