ترامپ: تا پایان سال یا زودتر واکسن کووید 19 را تولید می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 11:52

ترامپ: تا پایان سال یا زودتر واکسن کووید 19 را تولید می کنیم

شماره: 9972
Aa Aa

رئیس جمهور آمریکا می گوید چه با واکسن و چه بدون آن به حالت عادی بازمی‌گردیم؛ دست‌کم انسان‌ها فعلا در کوتاه مدت مصونیت ایمنی کسب می‌کنند.

بزرگترین پروژه علمی پس از منهتن محقق خواهد شد؛
ترامپ: تا پایان سال یا زودتر واکسن کووید 19 را تولید می کنیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست رسانه‌ای خویش گفت:

فکر می‌کنم تا پایان سال واکسن کووید-19 را تولید کنیم و برای آنکه به سرعت آن را در دسترس سراسر کشور قرار بگیرد پروژه Warp Speed را آغاز کردیم.

به گزارش اسپادانا خبر، ترامپ افزود:

چه با واکسن و چه بدون آن به حالت عادی بازمی‌گردیم. روندی را آغاز کرده‌ایم. در این وضعیت بدون واکسن ویروس یا آنفولانزا نیز مبارزه صورت می‌گیرد. الآن نمی‌دانیم اما دست‌کم انسان‌ها فعلا در کوتاه مدت مصونیت ایمنی کسب می‌کنند.

وی تاکید کرد: بواسطه انجام روزانه 350 هزار تست اکنون می‌توانیم طرح عادی سازی را در تمامی ایالات اعلام کنیم. یکی دیگر از پایه‌های این روند درمان موثر و تولید واکسن است. فکر می‌کنم تا پایان سال و اگر بتوانیم زودتر به این واکسن برسیم.

ترامپ در ادامه گفت: از 11 ژانویه روزهای آغازین شیوع ویروس در کشور، کار بر روی تولید واکسن را شروع کردیم. دولت از هیچ حمایتی در این راه دریغ نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: تاکنون بیش از 1000 روش درمانی به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده رسیده است که 130 روش آن در مرحله آزمایش است. در آینده نه چندان دور خبرهای جالبی منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: دولت بودجه 10 میلیارد دلاری برای تحقیقات اختصاص داده و امروز پروژه جدیدی به نام «عملیات Warp Speed» را آغاز کردیم. به این ترتیب، بزرگترین پروژه علمی ، صنعتی و لجستیکی را از زمان اجرای پروژه منهتن محقق خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان