تصمیم سران قوا برای گرانی بنزین کتبا به اطلاع رهبری رسیده بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 21:32

تصمیم سران قوا برای گرانی بنزین کتبا به اطلاع رهبری رسیده بود

شماره: 11894
Aa Aa

قاسم میرزایی‌نیکو گفته اگر استیضاح رحمانی فضلی اجرا می‌شد ناگفته‌های فراوانی را می‌توانستیم از حوادث آبان بشنویم که متاسفانه اجازه ندادند و منتفی شد.

سخنگوی مجمع ایثارگران مطرح کرد؛
تصمیم سران قوا برای گرانی بنزین کتبا به اطلاع رهبری رسیده بود

در جریان تصمیم به افزایش نرخ سوخت در آبان ۹۸ نظر و تصمیم رهبری منتج به برگزاری جلسات سران قوا شد اما متاسفانه در جایی که باید پیرو این تصمیم کار نظارتی و اجرایی لازم به صورت کارشناسی برای انجام طرح صورت می‌گرفت شاهد آن نبودیم و خسارت‌هایی به بار آمد که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از امتداد، قاسم میرزایی‌نیکو، سخنگوی مجمع ایثارگران اظهار کرد:

جلساتی در حضور رهبری در این خصوص برگزار شده و در نهایت تصمیم سران قوا کتبا به ایشان اعلام شده بود. پیرو اتفاقات تبعی این تصمیم در کشور، مجلس نیز در کمیسیون‌های امنیت ملی، شوراها و امور داخلی و همچنین یکی دیگر از کمیسیون‌ها جلسات متعددی برگزار کرده و با دعوت مسئولین ارشد به این جلسات، ابعاد مختلف مسئله را مورد ارزیابی و واکاوی قرار داد. بر همین اساس، ما نیز با پیگیری مطهری، امضاهای لازم برای استیضاح رحمانی فضلی را جمع‌آوری کرده و در کنار حدود ۱۲ نفر از همکاران بر انجام آن اصرار کردیم. البته فشارهای زیادی برای پس گرفتن این طرح وجود داشت و در کنار آن حتی برخی از مدعیان اصلاح‌طلبی در فراکسیون امید نیز با ادعای اینکه پیگیری استیضاح الان به صلاح کشور نیست خواستند که از شمار امضاها کم شود اما مطهری به عنوان طراح استیضاح، محکم بر اجرای آن اصرار کرد تا به دلیل بی‌مبالاتی‌ها و اهمال صورت گرفته این طرح پیگیری شود. در این رابطه اما متاسفانه، هیئت رئیسه مجلس و به طرو مشخص علی لاریجانی اجازه پیگیری طرح را نداده و با وعده پیگیری آن، پس از انتخابات مجلس، طرح را به بعد موکول کردند. پس از انتخابات نیز بسیاری از نمایندگان ردصلاحیت شدند و طرح، عملا از موضوعیت خارج شد. معتقدم که اگر استیضاح رحمانی فضلی دنبال و اجرا می‌شد، مطالب و ناگفته‌های فراوانی را می‌توانستیم از حوادث آبان بشنویم که متاسفانه، اجازه ندادند و منتفی شد.

او اظهار کرد:

در رابطه با طرح افزایش نرخ سوخت نیز مجلس سه طرح عمده داشت که دو طرح آن به صحن آمد و البته رای نیاورد. یکی از این طرح‌ها، یکی شدن یارانه سوخت و تثبیت نرخ بر قیمت حدود ۱۵۰۰تومان بود و طرح دیگر با سو فوریت نیز بر ملغی کردن تصمیم سران قوا و تصویب آن پس از بررسی نمایندگان بود که متاسفانه، رای لازم را به دلایلی کسب نکرد. وقتی هم که سخنان رهبری را در مجلس پخش کردند، این سخنان، فصل الخطاب شد و عملا همه از پیگیری منصرف شدند. من در همان زمان، محکم مطرح کردم که وقتی دبیر شورایعالی امنیت ملی نیز به دیدار برخی از خانواده‌های آسیب دیدگان و جان باختگان حوادث رفته باید با مسببین این حوادث برخورد شده و از خانواده‌ها دلجویی شود که متاسفانه همین مسئله هم پیگیری نشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان