تعداد بازداشت شدگان اعتراضات آمریکا از 10 هزار نفر گذشت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 23:21

تعداد بازداشت شدگان اعتراضات آمریکا از 10 هزار نفر گذشت

شماره: 10162
Aa Aa

بسیاری از بازداشت‌ها به دلیل اتهاماتی نظیر نقض مقررات آمد و شد، مخالفت با دستور توقف تظاهرات و دست داشتن در سرقت انجام شده است.

پس از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس آمریکا؛
تعداد بازداشت شدگان اعتراضات آمریکا از 10 هزار نفر گذشت

تعداد بازداشت شدگان اعتراضات آمریکا از 10 هزار تن فراتر رفت.

بیش از 3000 بازداشتی به مرکز ایالت کالیفرنیا یعنی شهر لس آنجلس بازمی‌گردد؛ جایی‌که کمپین اجتماعی برای جمع آوری بیش از دو میلیون دلار اعانه برای کمک به بازداشت شدگان آغاز شد.

به گزارش اسپادانا خبر، نیویورک در جایگاه دوم قرار دارد و حدود 2000 تن در این ایالت بازداشت شده‌اند. بعد از آن دالاس و فیلادلفیا قرار می‌گیرند.

بسیاری از بازداشت‌ها به دلیل اتهامات کم اهمیت نظیر نقض مقررات آمد و شد و مخالفت با دستور توقف تظاهرات صورت می‌گیرند. صدها تن نیز به اتهام دست داشتن در سرقت و دستبرد از مغازه‌ها بازداشت شده‌اند.

مقامات محلی می‌گویند اکثر تظاهرکنندگان از ساکنان محلی نیستند بلکه از شهرهای دیگر آمده‌اند.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی که پس از مرگ فلوید به راه افتاده پیش از سرکوب شدن توسط مقامات ایالتی و فدرال منجر به بدترین اعتراضات داخلی در آمریکا از زمان ترور مارتیت لوتر پینگ در سال 1968 میلادی شد.

محدودیت‌های منع رفت و آمد همچنان در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا برقرار است تا احتمال رویارویی میان معترضان و نیروهای پلیس در شبانگاه را کاهش دهد.

مینیاپولیس، سنت پاول، نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، فینیکس، آتلانتا و دیگر شهرها در وضعیت آرام قرار دارد و در شهرهایی مانند پورتلند، اورگن، تامپا و سن‌پترزبورگ فلوریدا، معترضان با استفاده از زور متفرق شده‌اند.

راهپیمایی‌های بزرگ و صلح‌آمیز در شهرهایی از جمله سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس، دیترویت و نیویورک و در سراسر جهان از جمله در لندن، هلسینکی و استکهلم ادامه یافته است.

در شهر نیواورلان در ایالت لوئیزیانا پلیس برای متفرق کردن معترضان در جریان راهپیمایی‌های شبانه متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

در اعتراض به کشته شن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکا به دست پلیس آمریکا هزاران نفر برای بیان خشم خود از نژادپرستی و خشونت پلیس به خیابانهای آمریکا رفته اند.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان