تقویت همکاری تهران و مسکو ضروری است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 12:43

تقویت همکاری تهران و مسکو ضروری است

شماره: 16433
Aa Aa

ایران و روسیه از منافع مشترک برخوردار هستند. وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو  امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی در دنیا را خواهد گرفت.

رئیس جمهور ایران پیش از عزیمت به روسیه؛
تقویت همکاری تهران و مسکو ضروری است

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت:

این سفر به دعوت رئیس جمهور روسیه و در راستای ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او خاطرنشان کرد:

بدنبال برقراری و تقویت ارتباط‌ با همه همسایگان به‌ویژه کشور روسیه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری هستیم و این سفر می تواند نقطه عطفی برای ارتقا و تحکیم سطح مناسبات با روسیه باشد. جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، مقتدر و صاحب نفوذ در منطقه و روسیه هم کشوری مهم و با قدرت و دارای نفوذ در منطقه است و همکاری و گفتگوهای دو کشور مهم و دارای قدرت و نفوذ می‌تواند در ارتقای امنیت منطقه و روابط اقتصادی و تجاری مؤثر باشد.

رئیس جمهور ایران با اشاره به تقویت همکاری تهران و مسکو در مجامع سیاسی و اقتصادی منطقه ای ‌به عضویت ایران در اجلاس شانگهای اشاره کرد و اظهار داشت:

در اجلاس شانگهای همکاری‌های خوبی با همه کشورهای به‌ویژه با روسیه خواهیم داشت. در رابطه با مسئله اتحادیه اوراسیا هم روسیه نقش محوری دارد و همکاری دو کشور در این راستا می‌تواند به گام‌های موثری در جهت ارتقای مسایل تجاری و اقتصادی بینجامد. ایران و روسیه از منافع مشترک برخوردار هستند. وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی در دنیا را خواهد گرفت. همچنین تعامل و همکاری متقابل دو کشور می تواند در وضعیت منطقه ای و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

او با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده همکاری بین تهران و مسکو در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و انرژی، خاطرنشان کرد:

سطح کنونی همکاری تجاری و اقتصادی برای هیچ‌کدام از دو کشور رضایت‌بخش نیست و لازم است ارتقاء یافته و به سطح بسیار بالاتری برسد و امیدواریم این سفر بتواند در جهت تامین منافع مشترک دو کشور که در عرصه منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است گام مؤثری را به همراه خود داشته باشد.

  •  

سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، عازم روسیه شده بود وارد فرودگاه مسکو شد.

 

33

رئیسی و هیئت همراه در بدو ورود به فرودگاه مسکو از سوی «نیکولای شولگینوف»، وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و معاون وزیر خارجه این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ایران و روسیه، رئیسی از یگان تشریفات مستقر در میدان سان دید.

وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی رئیسی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

 

منبع| پایگاه اطلاع رسانی دولت

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان