توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی قطعاً قابل مذاکره نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 9:55

توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی قطعاً قابل مذاکره نیست

شماره: 11963
Aa Aa

تنگسیری گفته بیگانگان از اقیانوسیه، اروپا، آفریقا و آمریکا در آب‌های نزدیک ایران حضور دارند. چرا ما در آب‌های بین‌المللی حضور نداشته باشیم؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران؛
توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی قطعاً قابل مذاکره نیست

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت:

اعتقاد ما بر این است که در زمان امنیت، باید جواب امنیت را با امنیت و در زمان‌های دیگر جواب تهدید را با تهدید بدهیم؛ اصلاً برای ما قابل قبول نیست که در دریاها اتفاقی برای شناورهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران بیفتد. ما برنمی‌تابیم که شناورهای نفتکش و تجاری ما مورد هدف قرار بگیرند و برخی مانع فعالیت آنها شوند و برای ماهی‌گیران ما مشکلاتی پیش بیاید و یا دزدان دریایی اعم از دولتی و سنتی بخواهند ضربه‌ای به ما بزنند لذا رسالت شناور شهید رودکی این است که در کنار برادران عزیزمان در نیروی دریایی ارتش بتواند امنیت را در اقیانوس‌ها برقرار کند. پیام شناور شهید رودکی نیز صلح، دوستی و امنیت برای شناورهای ما و شناورهایی است که نیاز به امنیت دارند. ناو چندمنظوره شهید رودکی مجهز به سلاح‌ها و ادوات مختلفی نظیر موشک‌های سطحی، هوایی، ضد زره و دوش پرتاب و سلاح‌هایی در سینه، پاشنه و بغل شناور و همچنین ۴ قایق راکت انداز و موشک انداز و بالگرد، پهپادهای عمود پرواز و پهادهای لانچر پرواز است. این شناور به منظور سیادت دریایی ساخته شد و در حال حاضر نیز در مسیر شمال اقیانوس هند است.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایسنا گفت:

نیروی دریایی اصلاً در یک قالب نمی‌گنجد و ما باید برای امنیت کشتیرانی خود حتماً در آب‌های بین‌المللی حضور داشته باشیم. اصلاً قرار نیست نیروی دریایی ارتش و سپاه در یک جا مستقر شوند؛ بیگانگان از اقیانوسیه، اروپا، آفریقا و آمریکا با شناورهای خود در آب‌های نزدیک کشور ما حضور دارند. چرا ما در آب‌های بین‌المللی حضور نداشته باشیم؟ این حضور یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است. محدودیتی در حضور این نیرو در آب‌های بین‌المللی وجود ندارد و تنها نیروی دریایی است که می‌تواند در کل دنیا  حضور داشته باشد. برای اینکه شما در کل دنیا حضور داشته باشید و راهبردی با دست بلند داشته باشید، حتما شناورهایی می‌خواهید که در اقیانوس حضور پیدا کنند و نیروی دریایی سپاه نیز وارد این عرصه شده تا در اقیانوس‌ها حضور یابد. ناو شهید رودکی یک ناو چند منظوره و در واقع یک پایگاه سیّار عمق است؛ این ناو یکی از ناوهایی است که قرار است پایگاه سپاه در اقیانوس هند را تشکیل دهد.

تنگسیری اظهار کرد:

توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی قطعاً قابل مذاکره نیست و این موضوع پیشتر نیز بارها اعلام شده که «توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست»؛ این فرمایش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قواست. خداوند از ما نمی‌پذیرد که در مقابل مستکبر، کرنش کنیم و زانو بزنیم. مطمئن باشید همانطور که وعده داده شده انتقام سختی از عاملان ترور و به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گرفته خواهد شد؛ شما خیال می‌کنید اینکه ترامپ الان به این وضعیت افتاده دلیلش چیست؟ انتقامی است که خدا از ترامپ می‌گیرد و خواهید دید که ترامپ هیچ‌گاه متعادل نخواهد شد چراکه خداوند وعده داده است که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (اگر آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد. - قرآن کریم، سوره محمد، آیه ۷)؛ همانطور که بخشی از انتقام خون امام حسین(ع) را افراد گرفتند و بخش دیگر را خدا گرفت و هیچ‌گاه دودمان یزید دوام نیاورد؛ دودمان ترامپ نیز دوام نخواهد آورد. انتقام ما در راه است؛ بیگانگان و آمریکایی‌ها باید حتماً از منطقه بروند، هرکجا که آمریکایی‌ها حضور پیدا کردند، ناامنی  و فساد به همراه خود بردند؛ آنها هنوز عُرضه ندارند که گرسنگان و آوارگان خود را ساماندهی کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان