توزیع کالاهای اساسی در ایران کوپنی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:41

توزیع کالاهای اساسی در ایران کوپنی شد

شماره: 6957
Aa Aa

مطابق با مصوبه مجلس، دولت موظف است از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده کند.

با تصویب مجلس شورای اسلامی؛
توزیع کالاهای اساسی در ایران کوپنی شد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، در جلسه علنی مجلس، بررسی مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد کالاهای اساسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس پیشنهاد کمیسیون تلفیق در مورد کالاهای اساسی را با ۱۵۸ رای موافق، ۳۸ رای مخالف، ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. دولت نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

بر این اساس دولت مکلف شد در سال ۹۸ مابه التفاوت ریالی ۱۴ میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه زیر صرف حمایت از معیشت مردم و تولید کند.

۱-واردات و یا خرید تولید داخل و توزیع کالاهای اساسی (دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی با نرخ ارز ترجیحی)

۲-واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالاهای اساسی (دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید)

۳-دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می نماید.

۴-دولت موظف است به حسن اجرای این بند نظارت کند و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های برنامه و بودجه، اقتصاد، کشاورزی و بهداشت ارائه نماید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان