جهان باید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 21:00

جهان باید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد

شماره: 17620
Aa Aa

او گفته که به حقوق مردان و زنان در افغانستان احترام می‌گذارد و حکومت طالبان متعهد است که بدون خشونت و اجبار مردم را به شریعت دعوت کند.

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر عالی طالبان؛
جهان باید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر عالی طالبان با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن عید فطربار دیگر از جامعه جهانی خواست تا حکومت آنها را به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، وی گفت:

جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده و روابط دیپلماتیک مناسب به مشکلات کشورها کمک خواهد کرد. امارت اسلامی توانسته یک ارتش قوی و اسلامی و همچنین یک سازمان اطلاعاتی قوی بسازد. 

آخوندزاده از جامعه بین‌المللی خواست که حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد تا افغانستان بتواند مشکلات خود را به طور رسمی و در چارچوب هنجارها و اصول دیپلماتیک حل و فصل کند:

«افغانستان نقش خود را در صلح و ثبات جهانی بر عهده دارد. بر این اساس جهان باید امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد. امروز جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است و روابط دیپلماتیک بین کشورها می‌تواند به حل و فصل مسائل فی ما بین کمک کند.» 

او گفت که به حقوق مردان و زنان در افغانستان احترام می‌گذارد و حکومت طالبان متعهد است که بدون خشونت و اجبار مردم را به شریعت دعوت کند.

وی از مسئولان خواست که مردم را با درایت به سوی شریعت دعوت کنند، کسی را در این زمینه مجبور نکنند و در این خصوص از افراط و تفریط پرهیز نمایند. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان