جو بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 3:32

جو بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد

شماره: 14367
Aa Aa

بمب‌افکن بی-پنجاه و دو نیروی هوایی آمریکا حملاتی به نیروهای طالبان در شهر شبرغان ولایت جوزجان داشته و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده‌است.

برای ممانعت از سقوط افغانستان توسط جنگجویان طالبان؛
جو بایدن دستور حمله به مواضع طالبان را صادر کرد

رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا مواضع طالبان را در افغانستان هدف قرار دهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده است که مواضع طالبان در افغانستان توسط بمب افکن‌های (بی-۵۲) هدف قرار داده شوند.

او دستور داده علاوه بر بمب‌افکن‌های بی- ۵۲ هواپیماهای سنگین از نوع لاکهید ای سی-۱۳۰ مواضع طالبان در افغانستان را بمباران کنند.

تایمز با تایید این خبر نوشته است:

این جنگنده‌ها مواضع طالبان در اطراف شهرهای قندهار و هرات و مرکز ولایت هلمند یعنی شهر لشکرگاه را در تلاش برای ممانعت از سقوط این شهرها به دست این جنگجویان بمباران می‌کنند.

 فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با تایید این خبر در توییتر نوشت:

بمب‌افکن بی-52 نیروی هوایی آمریکا حملاتی به مجموعه نیروهای طالبان در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان داشت که خسارات بسیاری برجای گذاشت. هواپیماهای «بی-۵۲» آمریکا یک محل تجمع طالبان را در شهر شبرغان هدف قرار دادند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در این حمله تلفات سنگینی به طالبان وارد شده‌است.

این تصمیم در سایه انتشار گزارش‌های کنترل طالبان بر دو شهر زرنج و شبرغان مرکز دو ولایت نیمروز و جوزجان گرفته شده است.

پیش از این، منابع امنیتی در جنوب افغانستان اعلام کردند که در پی حمله طالبان برای تصرف شهر «لشکرگاه» مرکز ولایت هلمند نیروی هوایی آمریکا دو بار مواضع طالبان را هدف قرار داد. بمب‌افکن‌های آمریکایی سه حمله هوایی دیگر را نیز علیه مواضع طالبان در منطقه «تخته پل» مرکز منطقه‌ای «پنجوایی» ولایت قندهار انجام داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان