جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 12:23

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد

شماره: 11722
Aa Aa

نامزد دموکرات‌ها با ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا از مرز ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات گذشت تا به صورت قانونی پیروز انتخابات ‌شود.

با اعلام رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی؛
 جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد

رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، جو بایدن بر اساس اعلام نتیجه شمارش آرا در پنسیلوانیا از سوی بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معرفی شد.

نامزد دموکرات‌ها با بدست آوردن ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا از مرز ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات گذشت تا به صورت قانونی نامزد منتخب مردم آمریکا در این انتخابات شناخته ‌شود.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان ۲۱۴ رای الکترال را به نام خود ثبت کرد.

کاملا هریس اولین زنی است که به مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا می‌رسد. تا امروز هر ۴۸ معاون رییس جمهوری آمریکا مردان سفید پوست بوده‌اند.

بایدن پس از پیروزی در پیامی در توییتر نوشت:

افتخار می‌کنم که شما من را برای هدایت کشور بزرگ‌مان انتخاب کردید. کار پیش روی ما سخت خواهد بود اما من این را به شما قول می‌دهم: چه به من رأی داده باشید یا نه، من رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود. ایمانی را که به من دادید حفظ خواهم کرد.

دونالد ترامپ در واکنش به اعلام نام بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری توسط چندین رسانه آمریکایی اعلام کرد: 

رای قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی پیروزی انتخابات است، نه رسانه‌ها. ستاد انتخاباتی‌ام از دوشنبه،پیگیری قضایی پرونده انتخابات را در دادگاه آغاز می کند. بایدن بدون مدرک،تقلبی و باعجله پیروزی خود را درانتخابات اعلام کرد.

 

جوزف رابینت بایدن، معروف به جو بایدن سال  ۱۹۴۲ در پنسیلوانیا بدنیا آمد. بایدن به مدت هشت سال و در دولت باراک اوباما به عنوان چهل و هفتمین معاون رییس جمهوری آمریکا خدمت کرد و پس از سوگند در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا خواهد شد.

بایدن در اسکرانتون پنسیلوانیا و منطقه نیوکاسل در دلاور بزرگ شد. جو بایدن مدرک لیسانس خود را سال ۱۹۶۵ از دانشگاه دلاور گرفت و سال ۱۹۶۸ از دانشکده حقوق دانشگاه سیراکیوز ایالت نیویورک فارغ التحصیل شد. 

بایدن بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲ به کار وکالت پرداخت ، تا سال ۱۹۷۲ که در سن ۲۹ سالگی به عنوان پنجمین سناتور جوان‌ تاریخ آمریکا به سنای آمریکا راه یافت. او شش بار در انتخابات سنا پیروز شد و به رکورد طولانی‌ترین سناتوری از ایالت دلاور را دارد. در کنار خدمت در سنای آمریکا، جو بایدن  بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به تدریس در دانشکده حقوق وایدنر در ولمینگتون نیز اشتغال داشت.

جو بایدن در دوران خدمت در سنا بیشتر بر روی روابط خارجی، حقوق جزایی و سیاست‌گذاری در مورد مواد مخدر تمرکز داشت.

جو بایدن ۷۷ ساله  مسن‌ترین رییس جمهوری خواهد بود که وارد کاخ سفید می‌شود.  بایدن یک بار هم در سال۱۹۸۷تلاش کرد تا از سوی  حزب دموکرات برای انتخابات سال ۱۹۸۸ نامزد شود. در آن سال اما جورج بوش پدر از حزب جمهوری خواه مایکل دوکاکیس نامزد دموکرات‌ها را با اختلاف نسبتا زیادی شکست داد ورییس جمهوری شد.

بایدن بار دیگر ۲۰۰۸ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات حاضر شد اما نهایتاً کنار کشید و به عنوان معاون رئیس‌جمهوری به رقابت‌ها رفت.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان