حرف زدن درباره عدالت آسان اما اجرای آن آسان نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:04

حرف زدن درباره عدالت آسان اما اجرای آن آسان نیست

شماره: 16624
Aa Aa

دشمنان به دنبال آن هستند که هیچ نظامی به نام دین پا نگیرد اما خداوند متعال وعده کرده اگر ما درست حرکت کنیم خودش مشکلات را بردارد.

سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران؛
حرف زدن درباره عدالت آسان اما اجرای آن آسان نیست

مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران گفت:

روح بلند امام (ره) بزرگوار گواه و ناظر اعمال ماست.

او ادامه داد:

آنچه از سیره و سلوک بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می‌شناسیم توجه به مردم است.  توکل به خدا و همراهی با مردم همواره دو محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود دو اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود. خداوند به نصرت خود و دستان توانای مومنان و مردم پیروزی را وعده کرده است و ترجمان جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند. امام راحل از مردم سخن می‌گفتند اما سیاستمداران جهان توجهی در عمل به مردم ندارند. نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی به معنای مصطلح نبود بلکه ایشان به قدرت مردم و مشارکت آنان باور داشت. دولت مردمی هم بر اساس مردم‌باوری و اجرای عدالت به دنبال رفع مشکلات است. امام (ره) همواره مسئولان را نسبت به وضعیت مردم و کوخ‌نشینان توجه می‌داد و سفارش امام (ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.

رئیسی با بیان اینکه توجه به مردم همواره جلوه‌های مشترکی داشته و اکنون نیز دارد گفت:

هر جا موفقیت داشتیم آنجا بوده که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم موفق نشدیم. مردم همواره برای حضور در صحنه‌های انقلاب حضور دارند. توجه به مردم برای همه دولت‌ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام (ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت‌های خود را در حضور مردم تعریف می کند و مساله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می کنند و عدالت را به اجرا می گذارند.

او با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که هیچ نظامی به نام دین پا نگیرد ولی موفق نخواهند شد خاطرنشان کرد:

ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. عدالت در حرف زدن آسان است اما حضرت علی (ع) هم فرمودند که اجرای عدالت کار آسانی نیست. راهی را در پیش داریم و خداوند متعال وعده کرده اگر ما درست حرکت کنیم خودش مشکلات را بردارد. خداوند به ما در اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام و پیمودن خط نورانی امام کمک می‌کند. نجات کشور، رفع مشکلات و رونق گرفتن زندگی مردم را در این خط نورانی و عمل کردن به آنچه در اقتضای بودن در این خط نورانی است می‌بینم.

  •  

سید حسن خمینی نیز در این مراسم گفت: 

اگر باطن ما پاک باشد ظاهر مردم هم پاک می شود.

 

خمینی حسن

او ادامه داد:

فقر اقتصادی به فقر فرهنگی و اجتماعی منجر می شود. همه باید دست در دست هم به حمایت از دولت بپردازند. با استفاده از همه فکرها، اندیشه ها و ظرفیت مدیریت کشور از گرداب مشکلات خارج و دردمندانه ظرفیت خودمان را بالا ببریم.

 

 

  •  

رییس دستگاه قضا نیز گفت:

دهه فجر بر اساس اخلاص امام، مجاهدت امام و تبعیت مردم از امام به‌وجود آمد و انقلاب امام با سایر انقلاب ها از جهات مختلف متفاوت بود.

 

محسنی اژه‌ای

او افزود:

هدف انقلاب، انگیزه و روش انقلاب و اعتماد به مردم و دشمنی هایی که برای انقلاب امام بود با بسیاری از انقلاب های دنیا متفاوت بود. امام زمانی این انقلاب را ایجاد کرد که برای بسیاری از انسان ها غیرممکن بود اما غیرممکن را ممکن ساخت و در این عصر بر بسیاری از تفکرات و تحلیل ها خط بطلان کشید. انقلاب امام نقطه ای شد که آینده را با گذشته متفاوت کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان