دادستان تهران: فضای مجازی نباید پایگاهی برای زیر سوال بردن نظام شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 15:03

دادستان تهران: فضای مجازی نباید پایگاهی برای زیر سوال بردن نظام شود

شماره: 7505
Aa Aa

القاصی مهر گفته: باید از حقوق زندانیان دفاع و بر نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها توجه شود| در برخی از احکام صادر شده میلیاردها تومان ضایع می‌شود.

دادستانی قطعاً پای ثابت پرونده‌ها است؛
دادستان تهران: فضای مجازی نباید پایگاهی برای زیر سوال بردن نظام شود

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، علی القاصی مهر در مراسم معارفه اش به عنوان دادستان تهران گفت: آنچه که مهم است این است که ما در میدان عمل و میدان کار برای مردم ثابت کنیم که تا چه اندازه توانسته‌ایم مطالبات آنها را پاسخ بگوییم.

وی افزود: یکی از مواردی که در مجموعه قضائی همیشه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد این است که میزان پاسخگویی مجموعه قضائی در قبال مطالبات مردم تا چه اندازه است و اگر در انجام مأموریت‌ها، خروجی‌اش منتهی به رضایت نسبی مردم شود قطعاً می‌توانیم بگوییم که در انجام کار وظیفه خود را انجام دادیم.

دادستان جدید تهران افزود: انجام به موقع کار مردم از اموری است که اگر به درستی انجام نشود قطعاً نارضایتی مردم را به دنبال دارد. یکی از آسیب‌های ما در قوه قضائیه بحث ورودی و حجم بالای ورودی پرونده‌ها و انباشت پرونده‌ها در شعب قضائی است که باید به آن ورود کنیم. همه پرونده‌ها حقوق مردم‌اند و اینکه ما فقط به پرونده‌های خاص معطوف شویم باعث می‌شود از پرونده‌های دیگر غافل شویم. بحث دیگر حساسیت مسؤلین به پرونده‌هایی است که دارای بعد امنیتی است. وقتی در یک محله‌ای آمار سرقت‌های آن روزانه تکرار می‌شود ما چه پاسخی می‌توانیم داشته باشیم.

القاصی مهر افزود: جایی که حق است و حق مظلوم باید گرفته شود هیچ جریانی نمی‌تواند مداخله داشته باشد.

وی افزود: باید از فضای مجازی استفاده درست شود اما نباید پایگاهی برای تخریب آبروی دیگران و زیر سوال بردن نظام شود.

دادستان جدید تهران با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از مواردی که باعث سلب اعتماد مردم از مسؤلین می‌شود، فسادهایی است که رخ می‌دهد و قطعاً این موضوع قابل کنترل است. دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موظفند که در شناسایی عناصر فساد و مفسدین توجه بیشتری داشته باشند و هیچ رودربایستی نباید رخ دهد.

وی گفت: نظارت بر عملکردها بسیار مهم است و دادستانی قطعاً پای ثابت پرونده‌ها است و در دادگاه‌هایی که تشکیل می‌شود حضور مؤثر خواهد داشت. در یک پرونده حقوقی می‌بینیم احکامی صادر می‌شود که میلیاردها تومان حقوق بیت المال ضایع می‌شود که باید دقت لازم داشته باشیم.

وی افزود: باید از حقوق زندانیان دفاع شود. بر نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها باید توجه و دنبال شود و مساله مهمی است. همچنین از استقلال دستگاه قضا باید دفاع شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان