داستان حاج قاسم به کتاب های درسی ایران اضافه می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:17

داستان حاج قاسم به کتاب های درسی ایران اضافه می شود

شماره: 10639
Aa Aa

محسن حاجی میرزایی با بیان این که مدارس خشت و گلی را کلاً تمام کردیم گفته سرانه فضای آموزشی کرمانشاه بعد از زلزله دو برابر شده است.

با اعلام وزیر آموزش و پرورش ایران؛
داستان حاج قاسم به کتاب های درسی ایران اضافه می شود

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران در برنامه تلویزیونی دستخط با بیان این که سند تحول بنیادین، مهمترین ماموریت ماست گفت:

وقتی از سند حرف می زنیم باید یک گفتمان پیرامون آن شکل گیرد. معلم ما چه درکی از اهداف سند دارد؟ خانواده چه درکی دارد؟ جامعه چه درکی دارد؟ ما از داخل سند، اهدافی را بیرون کشیدیم که می توانیم در مدرسه نشان دهیم. قانون به ما گفته است هر کسی که دوره متوسط نظری را، نه فنی حرفه ای و کار و دانش که جداگانه است، طی می‌کند باید متناسب با جامعه ای که در آن زندگی می کند یک مهارت بلد باشد. ظرفیت، امکانات، منابع ما برای این هدف خیلی محدود است. اعتباری برای اجرای سند در اختیار نداریم لذا در هر استانی یک منطقه را انتخاب کرده‌ایم و در آن منطقه برای دانش آموزان از این فرصت استفاده کنیم و یک مهارت را به آنها آموزش دهیم. مثلاً طرح «خوانا» را در آموزش ابتدایی جزو بسته های تحولی گرفته‌ایم، یعنی چه؟ دانش آموزان باید در دوره ابتدائی خواندن را به خوبی بیاموزند. نوشتن را به خوبی بیاموزند، شنیدن را خوب بیاموزند و گفتن را به خوبی بیاموزند. یک مهارت های پایه مانند مهارت حل مساله، ارتباط برقرار کردن، با مشکل روبرو شدن از جمله مهارت هایی است که باید دانش آموزان در دوره ابتدائی بلد باشند. من مطمئن هستم وقتی خانواده ها بدانند این فرایند منجر می شود فرزند آنها خودابرازی بیشتری داشته باشد، توانائی ایفای نقش بیشتری داشته باشد، خوشحال خواهند شد.

به گزارش اسپادانا خبر، حاجی میرزایی با اعلام این که مدارس خشت و گلی را کلاً تمام کردیم گفت: سرانه فضای آموزشی کرمانشاه قبل از زلزله، کمتر بود تا بعد از زلزله یعنی دو برابر آنچه خراب شده بود احداث شد.

هر جایی که لوله کشی گاز شده بود بخاری ها را ایمن کردیم. برخی از جاهایی که بخاری نفتی بود، سعی کردیم از روش های استانداردسازی استفاده کنیم و اینها را به شکل مناسب‌تری قرار دهیم. امسال اتفاق بزرگی رخ می دهد. در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که از محل عوارش گاز بخاری ۱۰۰ هزار کلاس استاندارد شود و وزارت نفت متعهد شده، عوارضی که از گاز می گیرد به ما بدهد و ما این کار را انجام دهیم.

وی از اتمام مراحل درمان بچه‌های شین آباد خبر داد و گفت:

با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی مسئله استخدام این عزیزان را حل کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ایران در پاسخ به این سوال که آیا نظارت کافی در مورد سند ۲۰۳۰ وجود دارد؟ گفت: هر اقدامی که در هر جایی شد به ما منعکس شود سریعاً واکنش نشان می‌دهیم. این جزو دستور کار ما، استان ها، مناطق، مدیران مدارس و معلمین ما در سراسر کشور نیست.

او از اضافه شدن داستان حاج قاسم به کتاب های درسی خبر داد و گفت:

بعد از شهادت ایشان همان زمان اعلام کردم که در کتاب ها اسطوره ها را معرفی می کنیم و الگو می دهیم. یکی از راه های تربیت الگو است. الگویی که جامعه با آن زندگی کرده، ملموس‌تر است.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان