دستور فیفا برای حضور زنان ایران در ورزشگاه ها کفایت می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:13

دستور فیفا برای حضور زنان ایران در ورزشگاه ها کفایت می کند

شماره: 8363
Aa Aa

طیبه سیاوشی می گوید برای ورود زنان به ورزشگاه احتیاجی به قانون نیست اما اگر مقاومت ها بیشتر شود باید فکری برای این مسئله هم کرد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس؛
دستور فیفا برای حضور زنان ایران در ورزشگاه ها کفایت می کند

 طیبه سیاوشی در مورد لزوم تصویب قانونی در مجلس مورد عدم ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: از آنجایی که هیچ منع قانونی در بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد و درهیچ آیین نامه و بخشنامه‌ای به این موضوع یعنی ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها اشاره نشده است به همین دلیل ما ضرورتی برای اینکه بخواهیم قانونی با عنوان عدم ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها به تصویب برسانیم ندیدیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از عصر ایران، رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفته: درواقع چون منعی برای حضور نیست پس دلیلی برای اینکه ما برای تصویب قانون ورود کنیم وجود ندارد. تلاش‌های دولت، جامعه مدنی و مجلس می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود البته دستور فیفا مبنی بر برداشتن ممانعت می تواند برای حضور زنان در ورزشگاه‌‍‌ها کفایت کند و همین موثر باشد.

عضو فراکسیون امید با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه وظایف و اختیارات وزارت ورزش  درکمیسیون فرهنگی گفت: دراین  بحث  مناسب سازی  برای حضور زنان در ورزشگاهها مطرح شده است که امیدواریم بعد از انجام اصلاحات در مجلس و تایید نهایی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون با استناد به بحث مناسب سازی بتوانیم موانعی را که در حال حاضر برای حضور زنان وجود دارد برداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: برای هر چیزی لازم نیست که قانون تصویب کنیم در موضوع ورزش مباحث جنسیتی مطرح نیست. حتی مسئولان وزارت ورزش نیز این مسئله رامطرح کرده‌اند که ما هر مکانی ورزشی که ساخته‌ایم برای زن و مرد است وتفکیک جنیسیتی قائل نشده‌ایم. درست است که  شاید صبح ها زنان و بعدازظهر مردها استفاده کنند اما هیچگاه ذکر نشده است که این فقط مختص مردان است و درواقع هیچگاه نگفته‌ایم که این مقدار سرانه ورزشی متعلق به زنان و این مقدار متعلق به مردان است هردوی اینها از فضای ورزشی که وجود دارد  می توانند به یک میزان استفاده می کنند .

نماینده تهران خاطر نشان کرد: وزارت ورزش تاکید دارد که امکانات و زیر ساخت ها برای حضور زنان آماده است و اگر به لحاظ امنیتی همکاری شود این اجازه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها داده خواهد شد و مشکلی برای ورود نیست که ما از این جنبه ورود پیدا کنیم. البته باید منتظر باشیم ببینیم این مسئله چگونه پیش می رود  و اگر مقاومت ها برای حضور زنان بیشتر شود باید فکری برای این مسئله هم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان