دشمن در حرم امن جمهوری اسلامی به دنبال جذب نیرو است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 0:46

دشمن در حرم امن جمهوری اسلامی به دنبال جذب نیرو است

شماره: 21620
Aa Aa

 آمریکا نگاه تحقیرآمیز به ملت ها را تغییر دهد| ایران آمادگی صدور توانمندی های فنی و مهندسی به سایر کشورها را دارد|  اراده کرده ایم بر جنگ ترکیبی دشمن غلبه کنیم.

ابراهیم رییسی در مراسم افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان؛
دشمن در حرم امن جمهوری اسلامی به دنبال جذب نیرو است

سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره‌برداری از گام دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان گفت:

تولید کشور امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است که این رشد برای عده ای غیرقابل تصور بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:

اجرای طرح توسعه پالایشگاه منجر به ایجاد هفت هزار شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل به صورت غیرمستقیم شده که اجرای چنین کارهایی باید در خوزستان همچنان ادامه داشته باشد.

رئیسی با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت گفت:

روز ملی شدن صنعت نفت روزی تاریخی است که در آن دست بیگانگان از صنعت نفت قطع شد و با اخراج نیروهای انگلیس صنعت نفت در ایران ملی شد.

او با اشاره به ادعای یکی از مستشاران انگلیسی مبنی بر ناتوانی ایران در اداره پالایشگاه ها پس از ملی شدن صنعت نفت گفت:

یکی از این نیروهای انگلیسی گفته بود که از ایران می رویم اما ایرانی ها توان پالایش و استخراج نفت را نخواهند داشت ولی ایرانی های ثابت کردند که توان این کار را دارند. تصور ۵۰ ساله انگلیسی ها و آمریکایی ها این است که توانایی و دانش متعلق به آنهاست و همواره این تصور را نسبت به ملت های دیگر دارند که به همین دلیل با آنها تحقیرانه برخورد می کنند و نمی خواهند باورکنند دیگران هم می‌دانند و هم می‌توانند.

رییسی، پترو پالایشگاه آبادان را جلوه ارزشمندی از ما می توانیم دانست:

این پالایشگاه جلوه ما می خواهیم، ما می‌دانیم و ما می توانیم و جلوه خواستن، دانستن و توانستن است. چیزی که امروز در آبادان رقم خورده است ایجاد پالایشگاه دومی همچون پالایشگاه آبادان نامدار گذشته است که به دست مشاوران، مدیران و کارشناسان و کارگران غیور در آبادان ایجاد شده است. تکمیل ۳۴ درصد این پالایشگاه در ۲۰ ماه دولت سیزدهم رکوردی در کار جهادی وزارت نفت است که باید این میراث به دست کارکنان وزارت نفت ادامه یابد.

او جلوگیری از خام فروشی را از جمله دستاوردهای بهره‌برداری از این پالایشگاه دانست:

با بهره‌برداری از این پالایشگاه چهار میلیون لیتر بنزین و پنج میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت کشور افزوده شد.

رئیسی سرعت بخشی به آغاز عملیات اجرایی فاز سوم این پالایشگاه را مورد تاکید قرار داد:

بیش از ۱۰۰ پیمانکار و مشاور و هفت هزار کارگر و کارشناس در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند و این کارگران با پایان احداث این فاز نگرانی هایی دارد اما با آغاز فاز سوم این پالایشگاه، نیروها به‌کارگیری می شوند و نگرانی ها رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح پیام‌آور امیدواری و توانمندی است افزود:

جمهوری اسلامی امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در صنعت نفت آمریکای لاتین و ونزوئلا که با خروج آمریکا دچار مشکل جدی شده بود موفقیت های چشمگیری در حوزه فنی و مهندسی را به ثبت رسانده است. صنعت نفت ایران امروز به بلوغ و توانمندی در دانش و توانمندی فنی رسیده است که می تواند به عنوان نیروی کارآمد در داخل و خارج کشور منشا اثرگذاری باشد و جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که توانمندی های فنی و مهندسی خود را به سایر کشورها صادر کند.

وی با تقدیر از تمام مدیران گذشته برای تکمیل پالایشگاه آبادان گفت:

باید از مدیران گذشته و همه کسانی که برای بهره‌برداری از این پالایشگاه نقش آفرینی کردند نیز تقدیر کرد و نباید قدر کار و تلاش آنها نادیده گرفته شود.

او این پروژه را از جمله جلوه های تحقق شعار امسال عنوان کرد:

پالایشگاه آبادان زمینه ای برای جلوگیری از خام فروشی، جلوه ای از کار دانش بنیان و کار اشتغال آفرین است.

وی با بیان اینکه کار شبانه‌روزی و جهادی در دمای 50 درجه سانتیگراد آبادان نمونه هایی از افتخار آفرینی در کشور است ادامه داد:

آمریکایی ها  و انگلیسی ها دستاوردهای جمهوری اسلامی را در صنعت نفت ببینند و بدانند که ایرانی می تواند.

رئیسی  با بیان اینکه علاوه بر مدیریت تولید باید وزارت نفت مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهد گفت: 

بهره‌برداری درست، ارتقای بهره وری در کنار صرفه جویی و استفاده بهینه باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی خوزستان را سرزمین شهدای بزرگ ، ایثار و فداکاری دانست :

همه ما به خوزستان مدیون هستیم و همه وزارتخانه ها با کار شبانه‌روزی برای مردم ادای دین کنند.

رییسی آب و فاضلاب را از جمله مشکلات جدی خوزستان دانست:

خوزستان از سال های گذشته با عقب ماندگی هایی روبرو است که باید همه وزارتخانه ها برای رفع چالش های موجد پای کار بیاید.

وی همچنین ایستادگی و مقاومت خوزستان را برای کشور الهام بخش خواند:

برخی شهرهای خوزستان همچنان در موضوع آب و فاضلاب مشکل دارد که کارهایی در حال انجام است و سرعت بخشی به این طرح ها ضروری است.

او خوزستان را سرزمین جوانان برومند دانست:

نشاط جوانان مورد تاکید دولت است و ورزش نیز امری لازم برای جوانان است که باید نسبت به ارتقای وضعیت ورزش در آبادان و اهواز و شهرهای مختلف استان بیش از پیش توجه شود.

رئیسی تلاش مضاعف مدیران خوزستان برای رفع محرومیت در این استان را مورد تاکید قرار داد:

کار جهادی با رفتار عادی متفاوت است. در کار جهادی باید همواره تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب را از طریق تلاش شبانه‌روزی خنثی کرد.

وی ازدواج، اشتغال و مسکن را نیازهای اساسی جوانان دانست و افزود:

مسکن وعده دولت و قانون مصوب مجلس است و هم نیاز کشور است که در این راستا تلاش و برنامه ریزی های جدی صورت گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه اشتغال و مسکن در سال 1402 به صورت جدی در دستور کار دولت است گفت:

مشکل کمبود و گرانی مسکن در کشور ناشی از بی توجهی به این بخش در سال های گذشته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور افزود:

شرکت های دانش بنیان کشور در سال جاری 97 درصد افزایش یافت که این نشان دهنده اراده دولت برای تحقق شعار سال و حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان است.

او با بیان اینکه دشمن در تلاش برای جذب جوانان است گفت:

دشمن در حرم امن جمهوری اسلامی به دنبال نیروگیری برای خود است که یکی از این راه ها دست گذاشتن بر مشکلات موجود است به همین دلیل مدیران باید بر خدمت به مردم متمرکز شوند. دشمنان ایران اسلامی در ماه های گذشته جنگ ترکیبی را برای جلوگیری از موفقیت کشور به راه انداخته اند و ما نیز اراده کرده ایم که در جنگ ترکیبی بر دشمن غلبه کنیم و در این مسیر کارهایی که پیش از این نشدنی جلوه داده می شد به دست دولت سیزدهم اجرایی شد. دشمن با حمله سایبری به وزارت نفت و خارج کردن جایگاه های سوخت کشور در همان ماه های ابتدایی روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش کرد با ایجاد نارضایتی فتنه در کشور ایجاد کند که با اقدامات جهادی این فتنه خنثی شد.

او ادامه داد:

رشد اقتصادی کشور در دولت قبل 0.4 درصد بود که با تلاش دولت سیزدهم این رشد در سال جاری به چهار درصد رسید. وقتی دشمن دید که کشور یکپارچه به کارگاه تلاش و کار تبدیل شده است با ایجاد فتنه ها مختلف و تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسئولان هر آنچه در توان داشتند به میدان آورد تا دولت سیزدهم موفق نباشد.

وی با بیان اینکه پس از وزارت دفاع، وزارت نفت بیشترین تحریم خارجی را دارد ولی شاهد پیشرفت در هر 2 این بخش ها هستیم گفت:

دشمن با جمع‌بندی بی اثر شدن تحریم ها و تلاش شبانه‌روزی دولت در این مسیر فتنه آشوب را در کشور کلید زد که با پشتیبانی مردم این فتنه نیز خنثی شد. با وجود همه فتنه ها و توطئه های دشمن، جمهوری اسلامی به پیش می رود و با همه دشمنی ها این حرکت عظیم ادامه خواهد داشت.

  •  

ابراهیم رییسی از طریق فرودگاه آیت الله جمی وارد آبادان شد با حضور در فاز ۲ پالایشگاه این واحد صنعتی را افتتاح کرد. 

با افتتاح گام دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان ۳۰ درصد بنزین ایران در آبادان تامین شده و میزان تولید بنزین از ۱۰ به ۱۴ و تولید گازوئیل از ۱۶ به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان خوزستان با حضور در اردوی راهیان نور گفت:

این سرزمین مقدس است چرا که مجاهدان خدا در آن با دشمنان به جهاد پرداختند و جانشان را فدای اسلام و قرآن کردند.

 

25

رئیسی با بیان اینکه روایتگری و تصویرسازی از حضور شهدا و رزمندگان در مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد گفت:

یکی از وظایف مهم بازماندگان دفاع مقدس، روایتگری رشادت‌های شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است و قشرهای مختلف از دانشگاهیان و بازاریان تا مسئولین باید بدانند که امنیت امروز آنها مرهون رشادت‌های شهدا و جانبازان دفاع مقدس است و آنها باید برای گره‌گشایی از زندگی مردم و نشاط آفرینی در جامعه تلاش کنند. شهدا اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد. دفاع مقدس صرفا رویارویی با رژیم بعث و صدام حسین نبود بلکه رزمندگان اسلام در برابر تمام جهان کفر ایستادند و از همین رو یادمان شهدا باید به عنوان تذکار رشادت‌‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس به یادگار باقی بماند.

او به هنرمندان، فیلمنامه‌نویسان و کارگردان‌ها توصیه کرد بیشتر به موضوع شهدای ۸ سال دفاع مقدس بپردازند. در دوران دفاع مقدس برخی از خانواده‌ها دو، سه و حتی ۴ فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. در برخی از سفرهای استانی به دیدار خانواده‌های شهدایی می‌رویم که برخی از آنها بیش از ۲ فرزند خود را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند اما با صبر مثال‌زدنی و روحیه قوی، به مسئولان کشور قوت قلب می‌دهند. علیرغم جولان و جلب توجه کفر اما خداوند اجازه نخواهد داد خون شهدا پایمال شود. در دوران دفاع مقدس شهدا با نثار جان خود در آزمون الهی موفق شدند و خانواده‌های آنها هم به واسطه صبر زینب‌گونه از امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند و امتحان خود را خوب پس دادند و حالا نوبت ماست تا با خدمتگزاری خون شهیدان را پاس بداریم.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای جذب نوجوانان و جوانان با تکیه بر هجمه‌های فرهنگی و اخلاقی اظهار داشت:

باید از بانیان و برگزارکنندگان راهیان نور که حرکت بسیار ارزشمند و زیبایی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با ارزش‌ها و شهدای ۸ سال دفاع مقدس است قدردانی و حمایت کنیم و نباید اجازه دهیم نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی تحت تاثیر هجمه‌های دشمنان قرار گیرند.

رئیسی با تاکید بر اینکه راهیان نور یکی از راه‌های مصون‌سازی جوانان در برابر هجوم فکری و فرهنگی است گفت:

اخیرا شاهد برپایی اردوهای راهیان پیشرفت هستیم که در آنها نوجوانان و جوانان با حاصل تلاش‌های متخصصان جوان کشور که با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای شدید به دست آمده است آشنا می‌شوند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان