دولت، قوه قضاییه و مجلس ایران همه رانتخوار هستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:37

دولت، قوه قضاییه و مجلس ایران همه رانتخوار هستند

شماره: 13357
Aa Aa

او با بیان این که ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان ایران در آمریکا سکونت دارند گفته معیشت مردم دچار گرفتاری است و دولت نباید دست در جیب فقرا کند.

محمد غرضی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران؛
دولت، قوه قضاییه و مجلس ایران همه رانتخوار هستند

محمد غرضی در خصوص انگیزه کاندیداتوری و برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری ایران گفت:

معیشت مردم امروز دچار گرفتاری است و به نظر من نباید به این صورت باشد. دولت نباید دست در جیب فقرا کند. نباید اموال مردم را به باطل از بین ببرند. واجب شرعی، عرفی و انسانی است که من به عنوان یک فرد کشور و سرباز ملت اعلام کاندیداتوری کنم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در گفتگو با ایلنا اظهار کرد:

غرضی ادامه داد: مجلس از مشروطه تا امروز با شعار معیشت ملت روی کار آمده اما کاری برای ملت نکرده است. معمولا زمانی که صاحبان امتیاز به یکدیگر نزدیک می‌شوند به فکر مردم نیستند. اوایل دهه ۸۰، دلار هزار تومان بود و کارگران ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند. از اواسط سال ۱۳۸۵ که درآمد دولت چندین برابر شد حقوق کارگران ۱۵۰ دلار شد. با وجود اینکه درآمد دولت افزایش یافت اما سفره کارگران که بیشتر حقوق‌گیران مملکت هستند کاهش یافت.

غرضی با تأکید بر اینکه دولت، قوه قضاییه و تشکیلات مجلس همه دستگاه‌های رانتخوار هستند گفت:

علت اصلی رانتخواری این است که قوانین جایی برای مدیران باز می‌کند تا رانتخواری صورت بگیرد. امروز پنج نوع نرخ ارز داریم که همه این‌ها موجب ایجاد رانت می‌شود چون مردم باید حوائج خود را با نرخ آزاد بخرند. بر همین اساس زندان‌ها مملو از مدیران متخلف و رانتخوار است. تا امروز جیب مردم به نفع جناح‌های راست و چپ تخلیه شده است. ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند و دلار‌های مردم را بردند و فکر می‌کنند که زندگی می‌کنند اما من مطمئنم که آن‌ها خفت دنیا و آخرت را با خود و پدرانشان حمل می‌کنند.

غرضی گفت:

اگر به مردم اطلاع‌رسانی کافی شود که شخصی اعلام کاندیداتوری کرده و این شخص قصد دارد حقوق عامه را احیا کند و در‌آمد ملی را در جیب مردم می‌گذارد، قطعاً مردم مشارکت خوبی خواهند داشت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان