دولت اجازه جریمه اپراتورها را به علت اختلال در کلاب‌ هاوس ندارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:44

دولت اجازه جریمه اپراتورها را به علت اختلال در کلاب‌ هاوس ندارد

شماره: 13367
Aa Aa

با شکایت ایرانسل دیوان عدالت اداری ایران مصوبه دولت درباره جریمه اپراتورها به خاطر اختلال غیرمجاز در کلاب‌هاوس را متوقف کرده است.

با شکایت ایرانسل و رای دیوان عدالت اداری؛
دولت اجازه جریمه اپراتورها را به علت اختلال در کلاب‌ هاوس ندارد

دیوان عدالت اداری ایران دستور به توقف موقت مصوبه دولت در مورد جریمه اپراتورها به خاطر اختلال در کلاب هاوس داد.

با شکایت ایرانسل، دیوان عدالت اداری مصوبه دولت درباره جریمه اپراتورها به خاطر اختلال غیرمجاز در کلاب‌هاوس را متوقف کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از پیوست، با این رای، دولت ایران فعلا اجازه ندارد در خصوص اختلال کلاب‌ هاوس اپراتورها را جریمه کند یا میزان اعتبار پروانه آنها را کاهش دهد.

۱۹ فروردین کلاب هاوس توسط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات دچار اختلال شد. در ابتدا وزارت ارتباطات اعلام کرد که این شبکه با اختلال مشکوکی همراه است و آنها در حال بررسی آن هستند. رگولاتوری در نامه اخطاری خبر از اختلال مشهود روی این شبکه اجتماعی توسط این سه اپراتور را داد و ۲۴ ساعت به همراه اول، ایرانسل و مخابرات فرصت داد تا این اختلال را رفع کند. بعد از پایان این زمان و ادامه عدم دسترسی کاربران این سه اپراتور به کلاب هاوس بدون فیلترشکن، وزارت ارتباطات شکایت خود از اپراتورها را در دادستانی ثبت کرد.

در قدم بعدی وزیر ارتباطات با گرفتن مصوبه‌ای از هیات وزیران به منظور حفظ حقوق شهروندان و کاربران اقدام به جلوگیری از اختلال و انسداد در نرم‌افزارها یا وب‌گاه‌ها توسط اپراتورها کرد.  بر اساس این مصوبه از شنبه ۴ اردیبهشت اپراتورها باید ظرف ۲۴ ساعت اختلال کلاب هاوس را رفع و در غیر این صورت هر روز تا سقف ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شدند. در همین راستا نیز رگولاتوری هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که براساس آن مشخص شده بود همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IPها و اختلال منطقه‌ای باعث جلوگیری دسترسی کاربرانشان به کلاب هاوس شده‌اند.

همراه اول و مخابرات نیز در این زمینه شکایت خود را تقدیم دیوان عدالت اداری کرده‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان