رئیس قوه قضاییه ایران بر محدود شدن بازداشت موقت تاکید کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 2:01

رئیس قوه قضاییه ایران بر محدود شدن بازداشت موقت تاکید کرد

شماره: 14384
Aa Aa

ممنوع‌الخروج ها می توانند بدون نگرانی وارد ایران شوند| نهادهای امنیتی عناصری که امنیت و آرامش و آسایش مردم را هدف گرفته‌اند شناسایی کنند.

پس از بازدید از بند‌های امنیتی و موقت زندان اوین؛
رئیس قوه قضاییه ایران بر محدود شدن بازداشت موقت تاکید کرد

محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بر محدود شدن بازداشت موقت تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، صفحه اینستاگرام اژه ای با انتتشار اظهارات رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضاییه آورده است:

در بازدید از بند‌های امنیتی و موقت اوین به زندانیانی برخوردم که مدت قابل توجهی بازداشت موقت بودند. پیگیری کردم. در مورد تعدادی از آن‌ها از نظر قانونی امکان داشت که بازداشت نباشند. تاکید جدی دارم که در واحد‌های قضایی مراعات قانون شود و تا حد امکان بازداشت موقت نشوند.

223

تاکید جدی اژه ای بر محدود کردن بازداشت موقت

 

او همچنین گفت:

هیچ ایرانی خارج از کشور ممنوع‌الورود نیست. کسانی هستند که اموالشان در ایران سرپرستی درستی ندارد و افراد ذی‌نفع آنها را از بازگشت می‌ترسانند. این افراد می‌توانند بامرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه مشکل خود را طرح کنند. افرادی که در سالیان دور ممنوع‌الخروج بودند و اکنون نیز حکم جلب ندارند ضرورتی ندارد صرفاً به خاطر ممنوع‌الخروج بودن در بدو ورود به کشور دستگیر شوند. بسیاری از افراد که پرونده کیفری یا حقوقی دارند به خصوص آنها که مسئله حقوقی دارند و مدت زیادی از حکم جلب یا ممنوع‌الخروجی آنها گذشته ضرورتی برای بازداشتشان وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند بااعلام زمان و نحوه ورودشان به مرکز ارتباطات قوه قضاییه یا دادستان ها بدون نگرانی وارد کشور شوند.

رئیس دستگاه قضا از نهادهای امنیتی و انتظامی خواست برای شناسایی و برخورد با عناصری که امنیت و آرامش و آسایش مردم را هدف گرفته‌اند اقدام کنند و ادامه داد:

نمی‌توانیم با امنیت، آرامش و آسایش مردم با اغماض و مسامحه برخورد کنیم.

اژه ای از خبرنگاران نیز خواست با افزایش دانش حقوقی مردم، قوه قضاییه را در کاهش پرونده‌های قضایی یاری دهند. مرکز رسانه قوه قضاییه نیز به صورت هدفمند و برنامه محور از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه استفاده نماید.

او بر سرکشی دوره‌ای رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها از زندان‌ها تاکید و به رئیس کل دادگستری تهران ماموریت داد برای بررسی یک هفته‌ای پرونده‌هایی که بیش از یکسال در مرحله تجدیدنظر بلاتکلیف مانده‌اند اقدام کند.

اژه ای ادامه داد:

همکاران دستگاه قضا هم خودشان باید عامل به معروف و ناهی از منکر باشند و هم موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مدافعین از ارزش‌ها هستند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان