رزمایش اقتدار دریایی سپاه آغاز شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 21:40

رزمایش اقتدار دریایی سپاه آغاز شد

شماره: 22969
Aa Aa

فرمانده کل سپاه گفته ملت به تمام فتنه‌ها در لحظه پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهد| فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت جزایر خلیج فارس ناموس ملت بزرگ ایران اسلامی هستند.

شناورهای سپاه با موشک‌های ۶۰۰ کیلومتری معرفی شدند؛
رزمایش اقتدار دریایی سپاه آغاز شد

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس با تمرکز بر جزیره بوموسی آغاز شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری ها، در این رزمایش که با نام «سردار شهید اسحاق دارا» برگزار می شود اجرای تمرینات و وضعیت‌های متنوع توسط یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی، هوا دریا، جنگال، واکنش سریع، گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه در دستور کار قرار دارد.

 

25

پرنده‌های بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی

 

شناورهای جدید سپاه با موشک‌های ۶۰۰ کیلومتری

نیروی دریایی سپاه شناورهای یگان ویژه شهید حججی را با موشک های برد ۶۰۰ کیلومتر در خلیج فارس و برای حراست از حریم جزایر ایرانی عملیاتی کرد. این شناورها در جریان رزمایش امروز سپاه در جزیره ابوموسی برای اولین بار معرفی شدند.

الحاق سامانه موشکی قدیر و موشک فتح به نیروی دریایی سپاه

سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰ مجهز به هوش مصنوعی در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه رونمایی و به این نیرو ماحق شد.

 

25

الحاق سامانه موشکی قدیر و موشک فتح به نیروی دریایی سپاه

 

عظمایی، فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت:

یکی از ویژگی‌های مهم این رزمایش به‌کارگیری پهپاد‌ها و شناور‌های بدون سرنشین با هوش مصنوعی ارتقا یافته است. یکی از ویژگی‌های رزمایش انتقال سریع نیرو‌ها از سرزمین اصلی به جزیره بوموسی و تنب بزرگ است که توسط بالگرد‌ها و هواپیما در کمتر از 15 دقیقه از ساحل به جزیره بوموسی رسیدند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه نیز در آغاز رزمایش نیروی دریایی سپاه گفت:

برای امنیت و آرامش همواره تلاش می‌کنیم.

او گفت که ملت به تمام فتنه‌ها و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهد. جهاد بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خدا گشوده می‌شود.

او با بیان این که ما برای مرزهایمان ارزش و احترام فوق‌العاده قائل هستیم گفت:

ما حامی مسلمانان مستضعف در هر گوشه‌ای از عالم هستیم. بلاد اسلامی سرزمین حضور و حاکمیت بیگانگان بیرون از این منطقه نیست و هیچ بیگانه‌ای اذن حضور و حاکمیت بر سرنوشت مسلمانان را نخواهد داشت.

وی ادامه داد:

هرچه که دشمن در هر مقطعی از زمان سرمایه‌های راهبردی و عملیاتی اندوخته شده خود را در صحنه مبارزه با ملت ایران آورده مردم ایران همه آن سرمایه‌ها، نیات و آرزوهای شیطانی دشمن را در میان حضور شگفت‌انگیز خود در صحنه‌ها و یوم‌الله‌های دفاع از انقلاب اسلامی دفن کرده است. دشمن همواره وقتی شما را می‌بیند یاس در دل‌های او جای می‌گیرد. بودن شما انتقال ناامیدی و یاس به درون رویاهای دشمن است، شما تکیه‌گاه‌های مطمئن مستحکم و معتمد این ملت هستید تا چشم‌های نافذ شما بیدار است گام‌های ثابت شما در صحنه استوار است و تا دست‌های شما روی ماشه‌هاست مردم ما آرام هستند سرزمین ما امن و کشورمان ایمن است.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز اظهار داشت:

جزایر خلیج فارس نگین درخشانی هستند که تا ابد بر تارک آب و خاک میهن اسلامی ما می درخشند. جزایر خلیج فارس ناموس ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و ما فرزندان این ملت غیور موظف هستیم از نوامیس خود دفاع کنیم. در خصوص حفاظت و حراست از تمامیت سرزمینی میهن اسلامی ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنیم چرا که نسل‌های آینده ما را نخواهند بخشید.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان