رهبر کره شمالی از آمادگی برای خلع سلاح هسته‌ای خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:48

رهبر کره شمالی از آمادگی برای خلع سلاح هسته‌ای خبر داد

شماره: 6922
Aa Aa

رهبر کره شمالی: اگر تمایل به خلع سلاح هسته ای نداشتم در اینجا حاضر نمی‌شدم| دونالد ترامپ: احتمالا این بهترین پاسخی است که تاکنون شنیده‌اید.

کیم دیدار با ترامپ را به «فیلم‌های فانتزی» تشبیه کرد؛
رهبر کره شمالی از آمادگی برای خلع سلاح هسته‌ای خبر داد

رهبر کره شمالی در دومین روز دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا از آمادگی برای خلع سلاح هسته‌ای خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، در آغاز دومین روز دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام، کیم اعلام کرد که آماده خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کیم در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام آمادگی برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی گفت: «اگر تمایل به چنین کاری نداشتم اکنون در اینجا حاضر نمی‌شدم».

ترامپ نیز در واکنش به این سخنان رهبر کره شمالی تصریح کرد: «احتمالا این بهترین پاسخی است که تا کنون شنیده‌اید».

کیم بدون اینکه توضیحات بیشتری درباره واژه «خلع سلاح هسته‌ای» ارائه کند در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا گام‌های جدی برای این کار برداشته‌اند یا نه توضیح داد که هم‌اکنون با تیم آمریکایی در حال مذاکره در این باره بودند.

وی به خبرنگاران گفت: «امیدوارم شما فرصت بیشتری برای صحبت کردن به ما بدهید. حتی یک دقیقه هم با ارزش است».

ترامپ نیز با بیان اینکه می‌خواهد به بهترین توافق با کره شمالی برسد افزود: «من بارها از ابتدا گفته‌ام سرعت (خلع سلاح هسته‌ای) برای من مهم نیست. من از اینکه دیگر راکت، موشک و یا هر چیز هسته‌ای آزمایش نشود بسیار قدردانی می‌کنم. رئیس کیم و من، می‌خواهیم معامله درست را انجام دهیم».

رهبر کره شمالی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا به وجود توافق درست با آمریکا اعتقادی دارد یا نه توضیح داد: «هنوز زود است که بخواهیم قضاوت کنیم ولی نمی‌گویم که بدبین هستم. از حسی که اکنون دارم می‌توانم بگویم که احتمالا (دیدار ما) برونداد خوبی خواهد داشت».

کیم با توصیف کردن دیدار با ترامپ به «فیلم‌های فانتزی» گفت: «مردم ما را اینجا می‌بینند که اوقات باشکوهی را می‌گذرانیم؛ چیزی شبیه یک صحنه از فیلم‌های فانتزی. ما تا کنون اقدامات زیادی انجام داده‌ایم و اکنون زمان نمایش آنها فرا رسیده است».

ترامپ بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه کره شمالی می‌تواند به یک «قدرت اقتصادی» تبدیل شود گفت که درباره همه موضوعات از جمله مسائل حقوق بشری با کیم صحبت می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان