روحانی: ایران نمی‌تواند تنها طرف متعهد به برجام باقی بماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 8:14

روحانی: ایران نمی‌تواند تنها طرف متعهد به برجام باقی بماند

شماره: 7869
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته که ایران تصمیم گرفته مطابق با بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اجرای تعهداتش را برای بازگرداندن توازن در توافق برجام کاهش دهد.

در حاشیه پنجمین اجلاس سیکا؛
روحانی: ایران نمی‌تواند تنها طرف متعهد به برجام باقی بماند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه پنجمین اجلاس سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا موسوم به "سیکا" در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ملاقات کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای منطقه و "پیمان شکنی از جمله در قرارداد هسته‌ای برجام را عوامل اصلی بحران و بی‌ثباتی منطقه دانست.

روحانی درباره برجام یادآور شد:

«اجرای کامل تعهدات ایران بارها به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده و با وجود خروج آمریکا، از سرگیری تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه این کشور و نیز حمایت ناچیز سایر طرف‌های موافقتنامه از آن، همچنان معتقد هستیم که انجام تعهدات پذیرفته شده توسط کلیه طرف‌های ذیربط، نقش مهمی در افزایش ثبات منطقه‌ای و جهانی ایفا خواهد کرد.»

او در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که ایران به صورت یک طرفه نمی‌تواند تنها طرف متعهد به برجام باقی بماند و سایر کشورها نیز لازم است سهم خود را برای حفظ این توافق مهم بپردازند.

رئیس جمهور ایران افزود که ایران تصمیم گرفته است تا طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اجرای تعهداتش را برای بازگرداندن توازن در توافق برجام کاهش دهد.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان