روحانی با مصوبه طرح راهبردی لغو تحریم‌ها مخالفت کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 11:22

روحانی با مصوبه طرح راهبردی لغو تحریم‌ها مخالفت کرد

شماره: 11992
Aa Aa

او گفته دولت این مصوبه را برای فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند؛ مشکل این است جمعیت فعال ما کاهش یافته و مردم دنبال شغل نمی‌روند.

در جلسه هیات وزیران عنوان شد؛
روحانی با مصوبه طرح راهبردی لغو تحریم‌ها مخالفت کرد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیات وزیران با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس گفت:

حاضر نشدن من در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل ستاد کرونا و دستور ستاد ملی کروناست. همه موظفیم دستوراتی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای سلامت جامعه صادر می‌کند به عنوان وظیفه قانونی و حداقل وظیفه شرعی آن را اجرا و پیاده کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، رییس جمهوری اضافه کرد:

دولت با مصوبه طرح راهبردی لغو تحریم‌ها موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند.

دشمنان ما در این دهه همه توان خودشان را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم به‌کار گرفتند و به ویژه در سه سال اخیر در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ تحریم را به یک جنگ تمام عیار اقتصادی تبدیل کردند. ما فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود. نه تنها به خاطر اینکه ترامپ با سیاست‌های غلط وی نسبت به ایران و جهان شکست خورد بلکه هر دولتی روی کار می‌آمد،در آمریکا به خاطر شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری ناچار بود در برابر ملت ایران سر تسلیم فرود آورد.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد:

دولت زمانی کشور را در دست گرفت که کشور تورم بیش از ۳۴ درصدی و با رشد اقتصادی ۷.۷- درصدی را تجربه می‌کرد و این شرایط رکود توام با تورم نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم در کشور بود که دولتی آن را تحویل می‌گرفت و کار خود را آغاز می‌کرد.

وی افزود: در سال ۹۴ که به توافق هسته‌ای دست یافتیم، گشایش‌هایی در کشور ایجاد شد و اقتصاد شرایط جدیدی پیدا کرد و در این شرایط توانستیم فاز‌های بوشهر را انجام داده و پتروشیمی‌ها را تکمیل کنیم و پالایشگاه ستاره خلیج فارس را افتتاح کنیم. شرایط اقتصادی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به طور کلی عوض شد. تا جایی که بالاترین رشد اقتصادی جهان در سال ۹۵ از آن ما بود و رشد اقتصادی ایران به مثبت ۱۴.۵ رسید.

رییس جمهوری با اشاره به رشد ناگهانی جمعیت فعال کشور از سال ۹۳ گفت:

امسال که سال سختی را می‌گذرانیم از لحاظ آمار، بیکاری ما کاهش پیدا کرد. مشکل ما این است جمعیت فعال ما هم به هر دلیلی کاهش یافت و مردم دنبال شغل نمی‌روند. در سال ۹۳ به بعد جمعیت فعال افزایش می‌یافت به طوری که تقریبا در هر فصلی مشابه با سال قبل بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت فعال و همزمان اشتغال خالص ما افزایش یافت.

روحانی گفت: میزان اشتغال از سال ۹۳ تا ۹۶ در همه فصول نسبت به فصل‌های سال قبل، ۷۰۰ هزار نفر بود که این اشتغال در جهان کم سابقه و در تاریخ ایران احتمالا بی‌سابقه است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان