روحانی: برخی می خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 6:42

روحانی: برخی می خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند

شماره: 10035
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته عده ای دنبال هراس افکنی هستند و این را نباید بپذیریم؛ از دهم خرداد همه کارمندان اداری در محل کار خود حضور خواهند یافت.

موزه ها و اماکن تاریخی ایران باز شدند؛
روحانی: برخی می خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند

رئیس جمهور ایران اعلام کرد:

در روند مبارزه و مهار کرونا در کشور از سه مرحله تقریبا عبور کرده ایم و کم کم وارد مرحله چهارم می شویم که در این مرحله نظارت ها و بخش تشخیص بیماری با هدف تسریع در روند شناسایی مبتلایان و جداسازی آنان، تشدید می شود.

به گزارش اسپادانا خبر، حسن روحانی در تشریح این مراحل سه گانه گفت که اعلام دقیق بیماری و بسیج همه کشور برای مقابله با این بیماری، عبور از حالت خطرناک و کنترل شیوع آن با طرح فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی های تدریجی و پلکانی کسب و کارها، سه مرحله ای بود که تقریبا به جز در برخی مناطق از آن مراحل عبور کرده ایم.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اینکه ویروس کرونا ویروسی نوپدید و عالمگیر است و دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی باید همچنان تا رسیدن به نقطه ای اطمینان بخش رعایت شوند اظهارداشت: امیدواریم به تدریج و با سرعت همه کشور را به مرحله چهارم مهار کرونا برسانیم.

روحانی با تاکید بر اینکه "عده ای دنبال هراس افکنی هستند و این را نباید بپذیریم" تاکید کرد: مراقبت ها و احتیاط های بهداشتی کاملا باید رعایت شوند اما برخی می خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کرده و یا اینگونه القاء کنند که وضعیت غیرقابل بازگشت است درصورتی که چنین نیست.

رئیس جمهور با تشریح مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اماکن و صحن حرم ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از بعد از عید فطر گشایش می یابد و درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها، ظرف هفته جاری بررسی ها تکمیل و در جلسه شنبه آتی درباره آنها تصمیم گیری می شود.

روحانی اظهار داشت: از هفته آتی یعنی از دهم خرداد همه کارمندان اداری البته با مراعات تمامی دستورالعمل‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ در محل کار خود حضور خواهند یافت.

رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: چارچوب "شهید خدمت" مشخص و ابلاغ خواهد شد.

روحانی بازگشایی موزه ها و اماکن تاریخی از فردا با رعایت پروتکل های بهداشتی را از دیگر مصوبات این جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان