روحانی: دو سه حزب اصلی باید به تناوب ایران را اداره کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:06

روحانی: دو سه حزب اصلی باید به تناوب ایران را اداره کنند

شماره: 10000
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته کرونا نشان داد که نظام از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و مردم در روز‌های خطر همراهی بالایی نشان می‌دهند.

در مقابله با کرونا از قوه قهریه استفاده نشد؛
روحانی: دو سه حزب اصلی باید به تناوب ایران را اداره کنند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار جمعی از فعالان و نخبگان سیاسی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاورد‌هایی که در زمینه مبارزه با کرونا بدست آمده گفت: بی تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود، قطعا نمی‌توانستیم به موفقیت‌های کنونی دست پیدا کنیم.

روحانی اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در شورای عالی امنیت ملی، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را هم راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفتیم و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و ایشان کاملا اشراف داشتند که شرایط کشور ویژه است و تعبیری که در خصوص مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند مبنی بر اینکه هر چه ستاد ملی مدیریت و مبارزه کرونا تصمیم بگیرد همان را عمل خواهند کرد، در موفقیت اقدامات این ستاد بسیار حائز اهمیت بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در مقابله با کرونا، به هیچ عنوان از قوه قهریه استفاده نشد و صرفا با توصیه به مردم و همدلی و همراهی مردم توانستیم امور را به پیش ببریم و مردم نیز در این زمینه نجابت، همراهی و بینش بالایی از خود نشان دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی و تقویت آن گفت: موضوع کرونا نشان داد که نظام از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و مردم در روز‌های خطر و حادثه همراهی بالایی از خود نشان می‌دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت، توسعه فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهارداشت: اقداماتی که طی دولت یازدهم در این سه حوزه انجام شد موجب گردیده که در مواجهه با کرونا حتی در زمینه تخت‌های ویژه بیمارستانی و امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی کمبودی نداشته باشیم.

روحانی اضافه کرد: همچنین اقدامات دولت یازدهم در توسعه فضای مجازی و ارتباطات باعث شده که در این ایام با استفاده از فضای مجازی بتوانیم نیاز‌های مردم را به ویژه در زمینه آموزش و کسب و کار تا حدود زیادی پاسخگو باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این ایام فعالیت‌ها و دستاورد‌های بزرگی داشتند و بسیاری از محصولات آن‌ها در تولید کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور و ماسک ان.۹۵ نه تنها نیاز‌های داخلی کشور را تامین می‌کند بلکه از قدرت صادرات این محصولات نیز برخوردار شده ایم.

روحانی تصریح کرد: بی تردید اقدامات دولت در زمینه طرح تحول سلامت، توسعه شبکه ملی اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز توجه به بخش کشاورزی و خودکفایی در بسیاری از محصولات بود که توانستیم کرونا را مدیریت و کنترل کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز با توجه به اقداماتی که انجام شده به جایی رسیده‌ایم که در عرصه جهانی سربلند هستیم و بسیاری از قضاوت‌هایی که بدخواهان ملت ایران انجام می‌دادند خود به خود خنثی گردید.

روحانی با اشاره به حمایت دولت از بورس و عرضه سهام بسیاری از بنگاه‌های دولتی در بورس در آینده نزدیک اظهارداشت: اگرچه بورس از فراز و نشیب برخوردار است، اما مدیریت هم می‌شود و با عرضه‌هایی که انجام خواهد شد تحول بزرگی در بورس ایجاد خواهد شد و بازار سرمایه رونق پیدا می‌کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت وجود حزب در کشور اظهار داشت: معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان