روحانی: همین که سیل سیستان جان باخته نداشته جای افتخار است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 21:58

روحانی: همین که سیل سیستان جان باخته نداشته جای افتخار است

شماره: 9117
Aa Aa

رئیس‌جمهور ایران گفته ما به وسیله نقلیه ای که حرکت می‌کرد مطمئن بودیم و امروز هم مطمئن هستیم اما دشمنان آمدند و پل‌های جاده را تخریب کردند.

در جلسه مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان؛
روحانی: همین که سیل سیستان جان باخته نداشته جای افتخار است

رییس جمهور گفت: نداشتن تلفات جانی در سیستان و بلوچستان برای دولت و همه زحمتکشان افتخار است.

 حسن روحانی در نشست هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیل برای مردم سیستان و بلوچستان مشکلاتی را ایجاد کرده که دولت در تلاش است تا این مشکلات را بر طرف کند.

حسن روحانی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام گفت:‌ ما در جاده‌ای حرکت می‌کردیم و به وسیله نقلیه ای که حرکت می‌کرد مطمئن بودیم و امروز هم مطمئن هستیم اما دشمنان آمدند و پل‌های جاده را تخریب کردند.

وی افزود:‌ ما پیش‌بینی می‌کردیم که این مسیر و راه را در 3 ساعت طی کنیم اما بعد از یک ساعت با تخریب پل‌ها مواجه شدیم. خب طبیعی است که حرکت کند می‌شود اما ناامید نیستیم و حتماً به هدف می‌رسیم .ممکن است 3 ساعت، 5 ساعت شود اما پل‌های تخریب شده را ترمیم می‌کنیم ولی باید بر مبنای شرایط روز، شرایط کشور را ببینیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور ادامه داد:

ما در این داستان هیچگونه قصور و تقصیری نداشتیم. زمانی است ما اقدامی می‌کنیم و مردم می‌گویند چرا فکر و برنامه‌ریزی نکردید؟ اما در این موضوع تدبیر کامل کردیم. بر مبنای آنچه قول دادیم حرکت کردیم و به آن پایند بودیم. کسی این توافق را زیر پا گذاشت که واقعا شرور منطقه و دنیا است. شما شرارت‌های کاخ سفید را در این مدت 2 سال اخیر ببینید. ثروت عربستان و امارات چه کسانی از منطقه بردند؟ در عراق چه وضعی درست کردند؟ آنها دنبال سقوط شهرهای بزرگ عراق بودند. داعش را درست کردند. در لبنان و افغانستان چه مشکلاتی درست کردند.

روحانی با بیان این مطلب که آمریکا آغازگر شرارت در مطنقه بود تصریح کرد:

شما دیدید که سردار ما را که فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه بود و همه منطقه خدمات او را دیده بودند چگونه مظلومانه به شهادت رساندند. یادم نمی‌رود در لحظاتی که وی در میدان‌های سوریه بود هیچ‌کس جرات نمی‌کرد به آن میدان‌ها برود. حتی برخی فرماندهان همان کشور برایشان سخت بود به آن میدان‌های محاصره شده بروند. در یک منطقه محاصره شده با پرواز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش برایشان آذوقه ریخیتم و به 20 هزار جمعیتی که در محاصره کامل بودند مواد غدایی رساندیم.

وی اضافه کرد:‌ ما به منطقه بی‌تفاوت نبودیم و در مسیر درست منافع ملی حرکت کرده و حرکت می‌کنیم و هیچ تردید به خود راه نمی‌دهیم که برای منافع و اهداف مردم و ملی‌مان تلاش کنیم. به هرحال دشمن سرعت ما را کاهش داده است اما راه خود را ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور در ادامه از مثبت شدن رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال 98 خبر داد و گفت:‌

بعد از یک سال خورده‌ای که مردم در شدت فشار اقتصادی بودند و تورم بالا رفت امسال یعنی در سال 98 همه شاخص‌های اقتصادی نسبت به 97 بهتر شده است. از ادیبهشت قدم به قدم آثار مثبت با تلاش مردم و بخش‌های عمومی و خصوصی و دولت و ملت ظاهر شده است. امسال 6 ماه اول رشد اقتصادی منفی نیست و مثبت شده است. البته "نیم‌درصد" است و تا آخر سال پیش‌بینی می‌کنیم همین حدود و مقداری بیشتر شود. این کار بزرگی بود.

روحانی گفت: هرجا دشمنان اعلام پشیمانی و اعلام آمادگی کنند که به حق مردم ایران احترام بگذارند در همان لحظه آماده هستیم مسائل را با آنها حل و فصل کنیم. راه ما راه سختی است و دشمان ما دشمنان قسم خورده‌ای هستند اما در عین حال از همه امکانات برای احقاق حقوق مردم استفاده خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان