روحانی: هیچ عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 29 ارديبهشت 1403 - 8:42

روحانی: هیچ عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد

شماره: 9692
Aa Aa

رئیس‌جمهور ایران با بیان اینکه نباید تصور شود که کرونا و گسترش آن به پایان رسیده گفته موفقیت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر رعایت مردم است.

بازگشایی تدریجی مشاغل باید با دقت انجام شود؛
روحانی: هیچ عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و آغاز بکار مشاغل کم‌ریسک از ۲۳ فروردین براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، خطاب به استانداران و مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها گفت: بازگشایی تدریجی مشاغل باید با دقت و رعایت کامل تمام دستورالعمل ها و اصول بهداشتی انجام شود چرا که اگر اصول بهداشتی به خوبی مراعات نشود ممکن است این اقدام نه تنها مفید نبوده بلکه خطرناک هم باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نباید تصور شود که این بیماری و گسترش آن به پایان رسیده است افزود: مردم، کسبه و کارمندانی که از ۲۳ فروردین سر کار می‌روند باید اصول بهداشتی را با دقت وحساسیت رعایت کنند و مطمئناً مراقبت فردی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری خواهد بود.

روحانی با تأکید بر اینکه موفقیت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر رعایت اصول از سوی مردم است خاطر نشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم بویژه صدا و سیما هم باید با در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب، اصول و نکات بهداشتی مدنظر از سوی بخش بهداشت و درمان را برای مردم توضیح دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام آمادگی استانداران برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای تحقق این کار گفت: می‌خواهیم هم مردم از زندگی اجتماعی و کسب و کار خود دور نمانند و هم روندی که بخش بهداشت و درمان برای توقف ابتلا وشیوع کرونا در کشور داشته، دچار آسیب نشود.

روحانی افزود: هنوز این بیماری پیش روی ما قرار دارد و مشخص نیست که تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و لذا باید تلاش کنیم تا توأم با حفظ سلامت مردم بتوانیم شرایط را برای تأمین زندگی آنان نیز فراهم کنیم.

رئیس جمهور گفت: در بخش آموزش هیچ عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد ضمن اینکه باید شرایط برای بازگشایی مدارس به گونه‌ای باشد که هم از اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی اطمینان داشته باشیم و هم بتوانیم دغدغه خانواده‌ها را در این راستا از بین ببریم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان