روسیه آمریکا را به حمله موشکی تهدید کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:14

روسیه آمریکا را به حمله موشکی تهدید کرد

شماره: 6829
Aa Aa

ولادیمیر پوتین خطاب به آمریکایی ها گفته: شما باهوش هستید اما آیا می‌توانید بشمرید؟ گمان می‌کنم شمردن را آموخته‌اید. بگویید برد موشک‌های ما را برایتان بشمرند.

در سخنرانی پوتین در پارلمان روسیه مطرح شد؛
روسیه آمریکا را به حمله موشکی تهدید کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی در پارلمان این کشور، ایالات متحده آمریکا را تهدید کرد که چنانچه موشک‌های بالستیک میان‌برد با کلاهک هسته‌ای در خاک اروپا مستقر کند روسیه نه تنها این موشک‌ها بلکه مراکز تصمیم‌گیری و هدایت این موشک‌ها را هم هدف قرار می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی که در پارلمان روسیه درباره وضعیت کشور ایراد کرد اعلام کرد که روسیه موشک مافوق صوت تازه‌ای با سرعت ۹ ماخ و برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر طراحی کرده که می‌تواند زیردریایی و کشتی‌های جنگی و اهداف زمینی را هدف قرار دهد. به گفته پوتین این سلاح تازه و همچنین یک پهپاد زیردریایی در سال جاری به زرادخانه ارتش روسیه ملحق می‌شوند.

سه هفته قبل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را از شنبه ۲ فوریه به تعلیق درمی‌آورد و چنانچه روسیه به تعهداتش در این پیمان عمل نکند، بر اساس مفاد این پیمان شش ماه آینده از آن خارج می‌شود. وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اجلاس بخارست نگرانی خود از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را اعلام کردند. آن‌ها از واشنگتن و مسکو خواستند گفت‌وگوهای فی‌مابین را مجدداً از سر گیرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانش در پارلمان این کشور گفت آمریکا با استقرار موشک‌های تاماهاک در رومانی و لهستان پیمان INF را نقض کرده است:

"استقرار موشک‌های ایالات متحده در اروپا تهدیدی بسیار بزرگ برای امنیت روسیه است. اگر موشک‌های ایالات متحده در اروپا مستقر شوند، ما مجبور به اقدامات متقابل خواهیم بود. اگر تهدیدی متوجه ما شود، ما باید بتوانیم نه فقط محل وجود این تهدیدات، بلکه مرکز تصمیم‌گیری در مورد این تهدیدات را نیز هدف قرار دهیم".

بر اساس پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) مسکو و واشنگتن شش ماه مهلت دارند درباره نقض پیمان با یکدیگر وارد گفت‌وگو شوند. چنانچه اختلافات فی‌مابین از میان برداشته نشود طرفین می‌‌توانند پیمان را ترک کنند.

پوتین به کنایه ایالات متحده آمریکا را خطاب قرار داد:

"شما باهوش هستید اما آیا می‌توانید بشمرید؟ گمان می‌کنم شمردن را آموخته‌اید. بگویید برد موشک‌های ما را برایتان بشمرند".

پوتین سپس فهرستی از سلاح‌های تازه زرادخانه روسیه را ارائه داد: موشک سُرنده (گلایدر) فراصوت «آوانگارد» که در دست تولید است، آزمایش موشک قاره‌پیمای اتمی «سرمت»، موشک فراصوت «کینژال» و زیردریایی‌های اتمی حامل پرتابه‌های بدون‌سرنشین زیرسطحی موسوم به پوسیدون.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان