زنان با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 9:19

زنان با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهند

شماره: 9151
Aa Aa

ابوترابی‌فرد با بیان این که ایران باید قدرت نظامی خود را افزایش دهد گفته شعار نه غزه نه لبنان یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم.

خطیب جمعه تهران عنوان کرد؛
زنان با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهند

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: میعادگاه نماز جمعه، نماد وحدت، شور، شعور، صبر، ایستادگی و عزت و اقتدار ملت ایران شد.

او ادامه داد: ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور به یادماندنی در این میعادگاه پیوند استوار و مستحکمش را با رهبیر معظم انقلاب آرمان‌های بلند امام و شهدا را فریاد کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، اهم صحبت‌های او به شرح ذیل است:

*رهبر انقلاب در آن جمعه ملت ایران و ملل مقاوم دنیای اسلام را با دو خصیصه صبار وشکور یاد کردند. همچنین این دستاورد ایمان و معرفت و صبر با شکوه و عزت آفرین در کنار این ارزش‌ها و همچنین دستاورد فهم نعم و شکر و سپاس آن نعمت‌هاست.

*شما امت اسلام اهل ایمان برای حضور در سه ساحت کلیدی و اقتدار آفرین دعوت شده اید.

* بدون استقامت و صبر و پایداری، انسان نمی‌تواند قله‌های موفقیت برسد. استقامت و پایداری یعنی باید همه ما اهل صبر باشیم و استقامت کنیم. در برابر سختی‌ها بایستیم. تجربه ایرانیان پیروزی در پرتو ایمان و صبر است. خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان بر این مصائب صبر و ایستادگی کردند و توفیق داشتند. خدمت بعضی از خانواده‌های محترمی که بستگان و فرزندانشان در سانحه هوایی شهید شدند رسیدم و دنیایی از صبر دیدم.

*صبر آنها دستاورد ارزشمندی را در دنیا و آخرت دارد اما با صبر فردی پیروزی برای جامعه به دست نمی‌آید. پیروزی جامعه اسلامی مرهون صبر جمعی است. خانواده‌ای از سعادت بهره‌مند است که اعضایش صبار و شکور باشند. آنگاه حتما به موفقیت می‌رسد. جامعه قدرتمند آن است که صبار و شکور باشد. واژه صابروا در قرآن بر صبر جمعی تأکید دارد.

* مطلع شدیم که بسیاری از خواهران کم حجاب به احترام شهید سلیمانی با چادر مشکی در تشییع او حضور یافتند. به این خواهران عرض می کنم که شما قدرشناسی کردید و حجاب ضامن سعادت دنیا و آخرت شماست اما قدر شناسی بالاتر آن است که با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهید. ملت ایران باید با هم صابر باشند. ایران و همه ملت مسلمان منطقه باید در کنار هم در راه حق صبار و شکور باشند چرا که ما به صبر جمعی نیاز داریم. هنر سردار سلیمانی هم این بود که سه دهه در تلاش برای خلق صبر جمعی بود و دغدغه داشت که ایرانیان در کنار ملت عراق و کشورهای منطقه ایستاده و صابر باشند.

*همچنین همه ملت‌ها در کنار هم صف واحد را تشکیل دهند. جامعه صبار و شکور صبر جمعه در دستور کارش است. رهبر انتقلاب به دو یوم الله اشاره کردند. یوم الله سوم یوم اللهی است که ملت عراق خلق کرده است. ملت عراق در راهپیمایی عظیم در کنار ملل مسلمان منطقه فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

* این معنای روشن صبر جمعی است. تردیدی ندارم که اگر کارشناسان سیاسی و نظامی آمریکا می‌توانستند حوادث پس از شهادت سپهبد سلیمانی را تحلیل کنند، هرگز چنین کاری نمی‌کردند.

* این اقدام آنها آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه است. ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیر باز فرو ریخته بود و امروز هم هم پیمانان آمریکا خود را در معرض فرو پاشی می‌بینند.

* ساختار قدرت در دست ملت مسلمان قرار گرفته است. ملت‌های مسلمان منطقه در کنار هم جبهه متحدی را در برابر زیاده خواهی ایالات متحده تشکیل داده اند و مشروعیت دست نشاندگان غرب کامل فرو ریخته است.

*اسلام در پرتو فهم صحیحی از سلام ناب به مکتب نیرومندی برای تبدیل ملت های منطقه به قدرت تعیین کننده تبدیل شده است.

* امروز با عملیاتی که رخ داد قدرت نظامی آمریکا در منطقه فروریخت. صبر جمعی این قدرت را آفریده است. برای صبر جمعی دو حوزه را تعریف می‌کنند. یک اینکه ملت های اسلام با هم باشید و جبهه متحد شما اقتدار می آفریند و شعار نه غزه نه لبنان یعنی ما با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم و هدف حذف اقتدار ایران است. عراق منهای ایران کاهش قدرت عراق است. آنها اتحادیه تشکیل می‌دهند و صفوف ملت اسلام را متفرق می‌کنند. در جنگ جهانی برای تجزیه دنیای اسلامی تلاش کردند اما امروز رمز وحدت ملت های منطقه این است که با هم باشند. دوم ایستادگی در برابر دشمن است. مبادا صبر شما از آمریکا و گروه‌های تروریستی دست نشانده غرب کمتر باشد.

* ما دغدغه مشکلات ملت های جهان زیر چکمه های استکبار را داریم. نقش سلیمانی در امنیت اروپا و قاره آسیا بر صاحب‌نظران پوشیده نیست. قدرت نظامی خود را افزایش دهیم. در منطق قرآن قدرت مرز نمی شناسد. ملت اسلام باید در عرصه های فرهنگی، علمی در مرز قدرت حرکت کند. برتری فناوری نظامی ایران دستاورد کار دانشمندان مجماع دانشگاهی است.

* خلق یک ملت مقتدر و دنیای مقتدر به نور ایمان، اسلام و دانش موجب تشکیل یک جبهه مقاوم همیشه پیروز است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان