ساخت پهپاد در ارتش و سپاه بسیار چشمگیر است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 4:33

ساخت پهپاد در ارتش و سپاه بسیار چشمگیر است

شماره: 17502
Aa Aa

توانایی ساخت جنگنده را داریم|دشمن از اخوت ارتش و سپاه بیمناک و عصبانی است و همواره روی موضوعات تفرقه‌انگیز بین ارتش و سپاه متمرکز شده است.

فرمانده کل سپاه در دیدار با فرمانده کل ارتش؛
ساخت پهپاد در ارتش و سپاه بسیار چشمگیر است

 حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از برنا، سلامی گفت:

امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با همه وسعت و عظمتی که دارد در حوزه‌های مختلف تجهیزاتی و تخصصی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و این حرکت با فرماندهی خوب جنابعالی رو به جلو و پیشرفت است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های تحقیقاتی و دفاعی در ارتش گفت:

جهاد خودکفایی در ارتش از قدمت و روند بسیار خوب و موفقی برخوردار است و به واسطه آن برخی تخصص‌ها در ارتش از جمله حوزه‌های هوایی، بالگردی و دریایی ریشه‌ای قوی و دیرینه دارد که در دوران پرشکوه انقلاب با وجود جنگ تحمیلی، کارکنان متخصص و متعهد این بخش‌ها برای پویا نگه داشتن تجهیزات و نیروی مربوطه مخلصانه و مجاهدانه تلاش کردند.

سلامی پیشرفت‌های ارتش و سپاه در حوزه پهپادی را بسیار ارزشمند و قدرت‌ساز توصیف کرد و گفت:

ساخت پهپاد با تکنولوژی‌های متعدد آن امروز هم در ارتش و هم در سپاه بسیار چشمگیر است. خوشبختانه فرماندهان نیرو‌های ارتش پس از انقلاب از شخصیت نظامی، انقلابی برخوردار بوده و همیشه و در همه صحنه‌ها آماده ایثار و جانفشانی برای نظام و انقلابند که این جای شکرگذاری به درگاه الهی دارد.

او گفت:

دشمن از اخوت، برادری و وحدت بین ارتش و سپاه بیمناک و عصبانی است لذا همواره روی موضوعات تفرقه‌انگیز بین ارتش و سپاه بسیار متمرکز شده و به طور دائمی در جست‌وجوی آن است نشان دهد یک شکاف و اختلافی بین روابط ما وجود دارد اما غافل از اینکه ما در نیرو‌های مسلح به واسطه برادری، فرهنگ، دیدگاه و اعتقادات یک خانواده بزرگ هستیم و امروز وحدت نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش و سپاه به واسطه فرماندهی رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و حضور فرماندهان مومن و متعهد در دو سازمان از جایگاه بالایی برخوردار است و به سبب این همدلی و اتحاد خدا را شاکریم. ارتش امروز یک ساختار دفاعی بسیار محکم برای کشور است و بنده گرمای محبت کارکنان ارتش و حتی خانواده‌های محترم ایشان را نسبت به سپاه بسیار قوی احساس می‌کنم. حضور فرماندهان ارتش به ویژه شخص فرماندهی محترم کل ارتش در پادگان‌ها و اماکن نظامی سپاه برای ما و کارکنان بسیار خوشایند و به مثابه صله رحم است که تاثیرات بسیار خوبی در پیوند دو ارگان دارد.

سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش نیز در این دیدار گفت:

امروز این سطح از وحدت و همدلی و یکپارچگی بین نیرو‌های مسلح بسیار شیرین و خوشحال‌کننده است و حضرت آقا خطاب به بنده نسبت به مواضعی که ارتش در قبال سپاه و حمایت از آن دارد بار‌ها تاکید و اشاره فرموده‌اند.

او گفت:

خودکفایی در ارتش به ویژه در نیروی هوایی سابقه طولانی دارد و از زمان شهید ستاری بنای خوبی در مجموعه اوج نیروی هوایی گذاشته شد و به دلیل فرهنگ خوب هوانوردی و زیرساخت‌های خوب و محکمی که وجود دارد می‌توانیم به جرئت بگوییم که توانایی ساخت جنگنده را داریم. ارتش همچنین در حوزه ساخت بالگرد و قطعات آن پیشرفت‌های خوبی داشته که سیر تکاملی آن همچنان ادامه دارد. بنده تمام سخنرانی‌های حضرت آقا را نسبت به ارتش مرور می‌کردم و دیدم ایشان در سال ۷۰ اشاره داشته‌اند که بروید و بالگرد بسازید. این موضوع را به متخصصان ارتش در هوانیروز منتقل کردم که خوشبختانه تلاش خوبی در این حوزه در حال انجام است.

او ادامه داد:

با توجه به موجودیت و فعالیت مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه‌های افسری در هر دو ارگان می‌توانیم تبادل دانشجو داشته باشیم به نحوی که برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های افسری سپاه در ارتش مشغول به خدمت شوند و برخی از دانشجویان ارتش نیز در ساختار سپاه فعالیت کنند و این می‌تواند به تقویت و استحکام ساختار دفاعی و نظامی کشور و رابطه عمیق این دو ارگان کمک کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان