سفرای فرانسه همزمان از تمام کشورهای اسلامی اخراج شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 16:23

سفرای فرانسه همزمان از تمام کشورهای اسلامی اخراج شوند

شماره: 11640
Aa Aa

محسن رضایی گفته جرأت مکرون، رئیس جمهور فرانسه در اهانت به پیامبراعظم از ارتباط برخی کشورهای عربی با اسرائیل بدست آمده است.

پیشنهاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به روحانی؛
سفرای فرانسه همزمان از تمام کشورهای اسلامی اخراج شوند

محسن رضایی در سفر به شهر قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها مراجع عظام قم ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز دولت فرانسه به ساحت پیامبر اعظم (ص) خواستار اتخاذ مواضع شفاف و قاطع جهان اسلام علیه رفتار بی شرمانه اخیر فرانسه شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از دیدگاه‌های غیرتمندانه مراجع و ضمن محکوم کردن اقدامات دولت فرانسه گفت:

بنده از جانب سربازان این نظام در مصاحبه‌ای تاکید کردم که اقدام رییس جمهور فرانسه نوعی حماقت سیاسی است و باید از جهان اسلام برای این موضع عذرخواهی کند . جرأت مکرون در اهانت به پیامبراعظم از ارتباط برخی کشورهای عربی با اسرائیل بدست امده است و نزدیکی بحرین وامارات متحده به رژیم‌ جعلی اسرائیل نشانه ی ضعف در جهان اسلام و کمرنگ شدن اتحاد اسلامی تلقی شده است و در این فضا رییس جمهور فرانسه موقعیت رامناسبِ اهانت به رسول خدا دیده است. ضرورت دارد کشورها و مجامع اسلامی مواضع متحدانه و جدی تری در مقابل این اقدام موهن اتخاذ کنند .

دبیر مجمع خواستار فعال تر شدن دستگاه دیپلماسی ایران در این زمینه شد و گفت :

از اقای روحانی می خواهم در تماس تلفنی با سران کشور های اسلامی ازانها بخواهد که در یک اقدام مشترک سفرای فرانسه از کشورشان اخراج کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان