سفر مسئولین فیفا به ایران ارتباط مستقیمی با خودسوزی سحر ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:58

سفر مسئولین فیفا به ایران ارتباط مستقیمی با خودسوزی سحر ندارد

شماره: 8483
Aa Aa

رئیس فدراسیون فوتبال دانمارک و عضو کمیته سازماندهی رقابتهای فیفا گفته اجازه نداشتن زن‌ها برای ورود به ورزشگاه‌ها باید جریمه شود.

فیفا تمهیدات ایران برای حضور زنان را بررسی می کند؛
سفر مسئولین فیفا به ایران ارتباط مستقیمی با خودسوزی سحر ندارد

به گزارش اسپادانا خبر، خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از سخنگویان فیفا اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال انتظار دارد در جریان دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در جریان رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2020 که تا کمتر از یک ماه دیگر در ایران برگزار می‌شود شاهد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه برای تماشای این بازی باشد. بر اساس این خبر، مسئولین فیفا پیش از آن زمان یعنی روز 10 اکتبر یا 18 مهر برای بررسی تمهیدات اندیشیده شده از سوی فدراسیون فوتبال ایران به این منظور به این کشور سفر خواهند کرد.

این در حالی است که اخیرا و بعد از مرگ یک هوادار فوتبال زن ایران که دست به خودسوزی زد و به دخترآبی مشهور شد، اهالی دنیای فوتبال به این موضوع واکنش‌های متعددی نشان داده بودند اما این سخنگوی فیفا به رویترز می‌گوید که سفر مسئولین این سازمان به ایران ارتباط مستقیمی با موضوع خودسوزی سحر خدایاری نخواهد داشت.

از سوی دیگر رویترز اشاره می‌کند که یوسپر مولر، رئیس فدراسیون فوتبال دانمارک که یکی از اعضای کمیته سازماندهی رقابتهای فیفا است به روزنامه دانمارکی پلیتیکن گفته که انتظار دارد فیفا به خاطر اتفاقی که برای سحر خدایاری افتاده فوتبال ایران را جریمه کند.

رویترز به نقل از رئیس فدراسیون فوتبال دانمارک و عضو کمیته سازماندهی رقابتهای فیفا که عضو کمیته اجرایی یوفا هم هست نوشت:" فیفا یک سیستم انضباطی مستقل دارد که این موضوع را بررسی خواهد کرد. بعد از آنکه این سیستم انضباطی حکم خود را صادر کند اگر اعتراضی صورت بگیرد حکم نهایی و قطعی توسط دادگاه بین‌المللی ورزش CAS صادر خواهد شد. ولی اینکه اجازه نداشتن زن‌ها برای ورود به ورزشگاه‌ها باید جریمه شود واضح و روشن است".

رویترز همچنین اشاره می‌کند که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیش از این از مقامات ایرانی خواسته بود برای اینکه زنان ایرانی و خارجی بتوانند برای تماشای بازی‌های فوتبال در ایران بلیط خریده و در ورزشگاه‌ها حاضر شوند قدم‌های ملموسی بردارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان