سودان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:35

سودان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند

شماره: 11591
Aa Aa

در این بیانیه با اشاره به توافق برای کنار گذاشتن خصومت‌ها اعلام شده که طرفین برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

با صدور بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و سودان؛
سودان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر دولت انتقالی سودان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سودان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط فی مابین به توافق رسیده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، در این بیانیه ضمن اشاره به توافق مقامات ارشد دولت انتقالی سودان و اسرائیل برای کنار گذاشتن خصومت‌ها اعلام شده که دو طرف برای آغاز همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تأکید بر بخش کشاورزی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این بیانیه،در هفته‌های آتی نمایندگانی از سودان و رژیم صهیونیستی با یکدیگر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه مختلف از جمله فناوری کشاورزی، هوانوردی و همچنین مسائل مهاجرتی و سایر موضوعات مذاکره خواهند کرد.

سودان سومین کشور عربی است که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعلام توافق عادی سازی روابط سودان و اسرائیل، سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد.

 او پس از اعلام توافق این دو کشور برای عادی‌سازی روابط مدعی شده است که دست‌کم 5 کشور دیگر نیز در آستانه توافق با اسرائیل هستند.

ترامپ گفت :

«من می‌خواهم به ایران کمک کنم و دوست دارم اقتصاد آنها به مسیر رشد بازگردد اما آنها نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند زیرا آنها همیشه فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان